Francuscy naukowcy opracowali ogniwa słoneczne tak cienkie i wytrzymałe, że można nimi pokryć drogi. Nowy rodzaj nawierzchni nosi nazwę Wattway i jest w stanie produkować energię elektryczną do zasilania urządzeń nieopodal drogi, a nawet otaczających ją budynków.
Grubość nowych ogniw słonecznych nie przekracza siedmiu milimetrów. Dodatkowo ich powierzchnia nie wygląda jak ta, którą mają konwencjonalne ogniwa. Te, są na tyle chropowate, że ich przyczepność jest porównywalna z asfaltem. Ich cechą jest też duża wytrzymałość. Bez problemu mogą po niech jeździć samochody ciężarowe.
Takimi ogniwami mogą zostać pokryte nie tylko drogi, ale także budynki, chodniki czy pojazdy. Do tego są bardzo wydajne. Według producentów, niewielki odcinek pokryty tym materiałem może zasilić dwupiętrowy dom. Dodatkowo ich zdaniem, jeśli ta technologia zostanie wykorzystana by pokryć autostrady i drogi szybkiego ruchu nie byłoby potrzeby budowania elektrowni.
Testy takiej nawierzchni odbyły się w Grenoble i kilku innych miastach. Są już plany rozpoczęcia produkcji masowej ogniw. Ma się ona rozpocząć w styczniu 2016 roku. Pokrycie dróg ogniwami słonecznymi to nie jedyny pomysł, nad którym pracują francuscy naukowcy. Myślą i innych rozwiniętych technologiach, które można umieścić w infrastrukturze drogowej. Kolejnym krokiem mają być czujniki monitorujące sytuację na trasie.