Na początek października pod młotek trafił ostatni wolny teren na prowadzenie działalności w zewnętrznej, głębokowodnej części portu. Jednak ja podaje PAP – w przetargu nie wpłynęła żadna oferta. Obszar o powierzchni 45 ha jest podzielony na siedem działek.
Przetarg na dzierżawę nieruchomości gruntowych został ogłoszony na początku października. Termin składania ofert minął w ubiegłą środę, 2 grudnia, jednak do zamawiającego nie wpłynęła żadna oferta. Nie wiadomo jeszcze czy Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ponowi przetarg.
Dobry teren
Powierzchnia wystawionych pod dzierżawę siedmiu działek wacha się od niemal 2 ha do ponad 12 ha. Łączna powierzchnia terenu będącego przedmiotem przetargu to ok. 45 ha. Jest on umiejscowiony w Porcie Zewnętrznym, na zapleczu rozbudowującego się aktualnie terminalu kontenerowego DCT, terminalu naftowego spółki PERN, terminalu ładunków masowych suchych spółki Port Północny oraz mającego już niebawem powstać nowego głębokowodnego terminalu masowego spółki OT Logistics.
Dodatkowo miejsce jest bardzo dobrze skomunikowane drogowo jaki i kolejowo. Znajduje się niedaleko od głównego węzła kolejowego w gdańskim porcie co stwarza kolejne opcje jego wykorzystania, a w połączeniu z programem "Rozbudowy i modernizacji sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku" jeszcze bardziej podnosi jego atrakcyjność.
Błąd logiczny
Takie sąsiedztwo powoduje, że teren powinien być bardzo atrakcyjny. Jednak do Zarządu Portu Morskiego Gdańsk w przetargu na jego dzierżawę nie trafił ani jeden wniosek. Nie ma jeszcze oficjalnej informacji czy i kiedy przetarg miałby być ponowiony. Ponowna próba oddania terenu pod skrzydła zewnętrznego inwestora stwarza opcję dużego rozwoju dla trójmiejskiej przystani.
Gdański port oferował dzierżawę działek na okres od 10 do 30 lat. Tereny, o których mowa, nie mają bezpośredniego dostępu do linii brzegowej jednak znajdują się blisko niej. Dobre perspektywy ich wykorzystania stwarza także planowana inwestycja rozbudowy głębokowodnej części portu. Ma być ona realizowana w perspektywie czasowej 2014-2020. Na tym obszarze przewiduje się największą dynamikę wzrostu przeładunków i rozwoju działalności przyportowej w ramach „Strategii rozwoju portu do roku 2027”.