Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zawarł umowę przedwstępną z największym operatorem portowym w Polsce, OT Logistics. To przedsięwzięcie prowadzi do podpisania umowy przyrzeczonej na dzierżawę nieruchomości w Porcie Zewnętrznym o powierzchni ok. 26 ha. Okres dzierżawy ma trwać 30 lat. Firma chce wybudować na pozyskanym terenie nowy terminal przeładunkowo-składowy.
Głównym celem spółki jest zwiększenie aktywności w zakresie obsługi towarów agro czyli zbóż i pasz. – Budowa terminala w gdańskim porcie będzie dużą inwestycją, która może mieć wpływ nie tylko na sam port i region, w którym się znajduje, ale na całą polską gospodarkę – mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics. – Mamy nadzieję, że dzięki niemu będziemy bardziej konkurencyjni zwłaszcza w obsłudze towarów agro, której nie prowadzi na dużą skalę obecnie żaden inny krajowy port. Tymczasem popyt na tego typu usługi jest duży i wciąż rośnie – dodaje.
Inwestycja ma polegać na budowie terminala przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów o zdolności przeładunkowej nie mniejszej niż 2 mln ton rocznie. Teren znajduje się między terminalem kontenerowym DCT a Terminalem Suchych Ładunków Masowych Portu Północnego.
Budowa ma być zakończona w ciągu 60 miesięcy od dnia wydania nieruchomości przez Zarząd Morskiego Portu Gdańsk. Wartość inwestycji ma wynosić ok. 300 mln zł. Przewiduje się, że umowa zostanie podpisana na przełomie września i października br.
Firma podejmowała już próbę pozyskania terenów w tym porcie jednak przetarg, który wygrała został unieważniony. Spółka, między innymi dzierżawi pięć nabrzeży w Świnoujściu, budując terminal przeładunku towarów masowych, chce kontynuować obsługę m.in. transportów węgla, stali, nawozów, produktów rolnych i biomasy.
OT Logistics działa głównie w rejonie Morza Bałtyckiego. Spółka jest największym operatorem portowym w Polsce i jednym z największych na południowym wybrzeżu Morza Bałtyckiego w zakresie dry bulk cargo i general cargo. W 2014 roku porty OTL przeładowały łącznie ok. 8 mln ton towarów.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.