Na koniec grudnia 2015 roku na terenie Warmii i Mazur w budowie były 94 km dróg krajowych. Ich łączna wartość to 3,6 mld zł.
Za tę kwotę olsztyńska GDDKiA realizowała projekty z nowej perspektywy finansowej na lata 2014–2023. Pierwszym projektem, którym rozpoczęto nowe unijne rozdanie był odcinek S7 Miłomłyn – Ostróda Północ. Umowę na jej budowę GDDKiA podpisała jeszcze w listopadzie 2014 r. Długość tego odcinka to 9,2 km. Jest on realizowany kosztem 292,3 mln zł.
W 2015 roku zawarto kontrakty i rozpoczęto realizację kolejnych odcinków tej trasy: Nidzica Północ – Nidzica Południe (odcinek o długości 9,1 km za 229,4 mln zł) Nidzica Południe – Napierki – realizowany na 13,6 km za 263,1 mln zł, Ostróda Południe – Rychnowo (8,8 km za 299,2 mln zł). W fazę realizacji weszły także S7 Rychnowo – Olsztynek (11,3 km za 388,5 mln zł) oraz Ostróda Płn. – Ostróda Płd. wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16. Ten ostatni fragment ma długość 18,4 km i kosztuje 1 318,5 mln zł. W realizacji były także S51 Olsztyn – Olsztynek oraz południowa obwodnica Olsztyna, zadanie 1 w ciągu DK–16 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe.
Cztery mosty
W 2015 roku na terenie działania olsztyńskiej GDDKiA rozpoczęły się także 4 przebudowy mostów. Łączna wartość tych inwestycji to 32,8 mln zł. Są to: rozbiórka starego i budowa nowego wiaduktu nad linią PKP w ciągu DK–22, przebudowa mostu przez kanał Jegliński w miejscowości Jeglin, w ciągu drogi krajowej nr 63, przebudowa dwóch mostów przez Sedrankę w ciągu DK– 65 w miejscowości Sedranki oraz przebudowa mostu przez Uklankę koło miejscowości Mojtyny w ciągu DK–59. Realizacja tych zadań powinna się zakończyć w 2016 roku.
Remonty za 14 mln zł
Oprócz dużych inwestycji drogowych olsztyńska GDDKiA realizowała także zadania remontowe. W sumie wyremontowano 12,2 km oraz obiektów mostowych (w tym 4 przepusty i 4 mosty). Remonty dróg kosztowały ok. 14,1 mln zł, a remonty mostów 2,5 mln zł. Bieżące utrzymanie dróg i mostów na terenie województwa warmińsko–mazurskiego kosztowało ok. 56 mln zł.
Ruszyły przetargi
W 2015 r. w GDDKiA Olsztyn ruszyły przetargi w systemie „ zaprojektuj i buduj” na zadania obejmujące blisko 90 km dróg krajowych. Dotyczą one czterech odcinków S7: Napierki – Mława, Mława – Strzegowo, Strzegowo – Pieńki i Pieńki – Płońsk. Ogłoszono także przetarg na obwodnicę Nowego Miasta Lubawskiego w ciągu DK–15.
Pod koniec grudnia wybrano z kolei wykonawcę budowy południowej obwodnicy Olsztyna, zadanie 2, odcinek Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe w ciągu S51, a także oraz wykonawcę koncepcji programowej dla ponad 66 km drogi ekspresowej S61 na odcinku Szczuczyn – Raczki.