Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Biznes - Polska

GDDKiA wybrała wykonawców obwodnicy Marek w ciągu S8

| źródło: pw,RynekInfrastruktury 13.09.2014

PARTNERZY DZIAŁU


 

GDDKiA wybrała wykonawców obwodnicy Marek w ciągu S8
fot.GDDKiA

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Obwodnicę Marek w ciągu S8 zbudują dwa konsorcja za łączną kwotę 737,5 mln zł. To o prawie 183 mln zł niż zakładano. Głównie za sprawą jednego z oferentów, który zaproponowały cenę aż o 30 proc. niższą niż w inwestorskim kosztorysie.

Przetarg, ogłoszony pod koniec marca 2013 roku, obejmował projekt i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki (bez węzła) do węzła Radzymin Południe. Inwestycję podzielono na dwie części. Pierwsze zadanie to projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku I węzeł Marki (bez węzła) - węzeł Kobyłka, a drugie dotoczy odcinka węzeł Kobyłka (bez węzła) - węzeł Radzymin Południowy. GDDKiA podawała, że kosztorys pierwszego odcinka wynosi 472,7 mln zł, a drugiego 447,17 mln zł.



Większy widok mapy  

 

Rażąco niska cena
 

W miniony piątek GDDKiA poinformowała, że 8,1 km trasy od Marek do Kobyłki zbuduje konsorcjum złożone z Salini, Imprgilo oraz Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjno Budowlanych Export-Pribex, kosztem 331,6 mln zł, czyli aż o 141,1 mln mniej zakładał inwestor. Tak duża różnica może świadczyć, że zwycięskie konsorcjum zaoferowało rażąco niską cenę, co źle wróży inwestycji.

Pod koniec maja zeszłego roku GDDKiA podała, że wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na budowę tego fragmentu S8 złożyło 25 firm. 11 z nich przedstawiło oferty cenowe. Prócz zwycięskiego konsorcjum oferty złożyły: Budimex z kwotą 551,66 mln zł, Dragados z 434,7 mln zł oraz konsorcjum Mirbud i Erbedim oferujące 398,7 mln zł.
 

Odcinek rozsądku

 

Drugim odcinkiem zainteresowane były: konsorcjum Mostostal Kraków i Ferrovial (490,74 mln zł), konsorcjum Porr Polska i Warbud (504 mln zł), konsorcjum Intercor i Mosty Katowice (620,58 mln zł) oraz Heilit+Woerner (407,16 mln zł). Jedna najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyli wspólnie Astaldi i PBDIM Mińsk Mazowiecki. I to ich konsorcjum podpisze umowę z GDDKiA. Kontrakt ma opiewać na 405,89 mln zł, czyli o ok. 10 proc. mniej niż przyjęto w inwestorskim kosztorysie.

GDDKiA przewiduje, że zawarcie umów z wybranymi wykonawcami nastąpi do końca tego roku - po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i uzyskaniu przez wykonawców zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
 

Nowa trasa zostanie zrealizowana w 32 miesiące od podpisania umowy, natomiast w ramach zadania drugiego wykonawca robót przez kolejne 4 miesiące będzie remontował fragment istniejącej DK 8.

 

Pozostałe przetargi

 

Warszawski oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe w czterech kolejnych toczących się postępowaniach na budowę ok. 74 km dróg za prawie 10 mld zł. Zaproszenia do składania ofert zostały wysłane w sierpniu tego roku, termin ich składania we wszystkich przypadkach został wyznaczony na październik.
 

Toczące się przetargi obejmują budowę 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska – Lubelska, kontynuację projektowania i budowę 24,6 km obwodnicy Radomia, kontynuację projektowania i budowę trasy S8 Radziejowice – Paszków o długości 21,5 km oraz zaprojektowanie i budowę 9 km odcinka obwodnicy Góry Kalwarii.
 

Zaproszenie do składania ofert to drugi etap przetargu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy
 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5