Bieżący rok z pewnością będzie rekordowy pod względem obsłużonych pasażerów dla goleniowskiego lotniska. Tak przynajmniej wynika ze statystyk, które wyglądają imponująco. Tylko w ubiegłym miesiącu ze szczecińskiego portu skorzystało 39,2 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 22,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Kwiecień był jednocześnie osiemnastym miesiącem z rzędu, w którym lotnisko odnotowało wzrost ruchu pasażerskiego. I to nie byle jaki wzrost, bo przekraczający 1/5 ruchu, który odnotowano w roku ubiegłym.
22,4 proc. w kwietniu to i tak niewiele, w porównaniu z wynikami za styczeń (28 proc. pasażerów więcej), czy luty (36,1 proc. podróżnych). W sumie za cały pierwszy kwartał bieżącego roku odnotowano tu prawie 35 proc. wzrost obsługiwanych podróżnych. W całym 2016 roku z lotniska ma skorzystać około 500 tys. osób.
Rosnące w szybkim tempie statystyki szczecińskiego lotniska pokazują, że to jedno z najbardziej dynamicznie rozwijających się lotnisk w Polsce. W całym 2015 roku odnotowano tu wzrost na poziomie 44 proc. Za dobre wyniki odpowiada nie tylko siatka połączeń, ale też dobre obłożenie samolotów, utrzymujące się na poziomie 90 proc.
Na rosnący ruch z pewnością miało uruchomienie nowego kierunku w kwietniu ubiegłego roku do Bergen (Wizz Air). Poza tym od 1 marca LOT zwiększył częstotliwość operacji do Warszawy, z 2 do 3 rejsów dziennie.
Wszystkie te statystyki pozwalają przypuszczać, że cały rok zakończy się również sporym wzrostem. To natomiast wymusza na lotnisku konieczność rozpoczęcia w najbliższym czasie działań związanych z powiększeniem terminala pasażerskiego, rozbudową parkingu czy podniesieniem kategorii systemu ILS.
Prace związane z rozbudową terminala miałyby rozpocząć się w przeciągu najbliższych 24 miesięcy. Do rozbudowy parkingu, który obecnie liczy 550 miejsc postojowych, potrzebne będą pieniądze, których lotnisko w obecnej chwili nie ma. System ILS leży już w gestii PAŻP-u.
Niedawno na lotnisku zakończono wartą około 100 mln zł modernizację. Inwestycja objęła m.in. budowę drogi kołowania, rozbudowę płyt postojowych i kapitalny remont drogi startowej.