Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Łódzkie

Grabarczyk: Łódzkie czeka epoka wielkich centrów logistycznych

| Kasper Fiszer źródło: RynekInfrastruktury.pl 23.10.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Grabarczyk: Łódzkie czeka epoka wielkich centrów logistycznych
fot. UM Stryków/Fotoloto

Więcej z regionu:

Łódzkie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jak przekonywał wczoraj w Łodzi były minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, budowa nowych dróg pozwala na szybki i znaczny rozwój gospodarczy regionów. Tak już stało się w wielu miejscowościach regionu łódzkiego, ale największe korzyści osiągnięte zostaną jego zdaniem po ukończeniu budowy autostradowo-ekspresowej obwodnicy Łodzi, kiedy wokół niej ulokują się centra logistyczne.
– Drogi, ale przede wszystkim węzły tych dróg generują nowe miejsca pracy – ocenił podczas wczorajszego seminarium na wydziale zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego Cezary Grabarczyk, były minister infrastruktury i poseł Platformy Obywatelskiej. – Tam właśnie inwestorzy lokują swoje przedsięwzięcia, tak stało się np. z węzłem strykowskim. Skrzyżowanie dróg jest tam jeszcze niepełne, bo nie ma otwartej autostrady A1 na południe, ale już stworzono tam 40 nowych firm, bezrobocie spadło z 13% do 4%, a budżet gminy jest prawie siedmiokrotnie większy – wyliczał.

Taki potencjał mają również zdaniem posła węzły różnych środków transportu. Przykładem udanego wykorzystania położenia na styku korytarzy transportowych jest kutnowski terminal przeładunkowy. – Zwracałem uwagę PKP Cargo, że przecięcie A1 z kolejową magistralą E20 jest świetnym miejscem na budowę centrum logistycznego. Spółka miała wówczas inne plany, ale zdecydowało się na tę lokalizację PCC Rail. Dzięki synergii transportu kolejowego i drogowego zbudowali tam świetny biznes – mówił.

Duża szansa dla Karsznic, Pabianic czy Rzgowa

Były minister wskazywał też, że podobny sukces można osiągnąć na skrzyżowaniu drogi S8 z kolejową tzw. magistralą węglową w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Mówił, że atutem są w tym przypadku tereny należące już dziś do spółek kolejowych, a podpisane przez nie porozumienie z miastem jest krokiem we właściwym kierunku.

Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień podkreślał natomiast, że w regionie powstaną kolejne takie styki, które pobudzą inwestycje. – W Złoczewie, gdzie będzie stacja kolejowa (na nieistniejącej jeszcze linii) i droga S8, już przygotowywane jest 200 ha terenów inwestycyjnych. W Sieradzu jest już kilku nowych poważnych przedsiębiorców, a miasto ma przygotowane tereny, dzięki czemu wykorzysta potencjał drogi ekspresowej. W Karsznicach władze Zduńskiej Woli chcą korzystać nie tylko z portu przeładunkowego, ale też ożywić sam ruch kolejowy i skupiają wokół tej idei inne samorządy. Przed olbrzymią szansą płynącą ze skrzyżowania S14 i S8 stoją Pabianice. Mam nadzieję, że zaraz ruszą tam duże inwestycje, bo to duże miasto i ma ogromny potencjał ludzki. Myślę, że kolejnym węzłem w naszym województwie będzie Rzgów – wyliczał.

Obwodnica Łodzi od wschodu w 2016, w całości w 2019

Witold Stępień wskazywał też, że silnie rozwija się handel z Chinami, który ma być w dużej mierze obsługiwany przez pociągi kończące bieg na łódzkim Olechowie. Tam ma powstać kolejny port przeładunkowy, dzięki czemu możliwe będzie łatwe skierowanie kontenerów na autostradę A1. Ta budowana jest obecnie na odcinku na południe od węzła Łódź Północ, na którym będzie stanowić wschodnią obwodnicę Łodzi. – Ta autostradowa obwodnica w przyszłym roku latem, a liczę na to, że wiosną, będzie już gotowa – zapewniał Cezary Grabarczyk.

– Wtedy w regionie będzie brakować już tylko 28-kilometrowego odcinka S14 (od zakończenia istniejącego fragmentu do węzła Emilia) – mówił poseł. – W tym roku udało się już ogłosić przetargi, a jeśli w przyszłym roku zostaną one rozstrzygnięte, to także w przyszłym rozpocznie się budowa. W 2019 roku powinniśmy mieć zamknięty pierścień drogowy dookoła Łodzi, a wtedy naprawdę zacznie się epoka wielkich centrów logistycznych wokół miasta – prognozował.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5