- W 2011 roku na pokrycie straty została dotychczas przekazana kwota 3,2 mln zł. Łącznie wysokość środków przekazanych docelowo z budżetu miasta na pokrycie straty za rok 2010 wyniesie 18,1 mln zł – wyjaśnia Grzywaczewski.
Mimo strat, jakie przynosi port lotniczy, władze miasta nie myślą np. o sprzedaży udziałów własnościowych. - Zarząd spółki prowadzi działania celem zwiększenia ilości połączeń lotniczych oraz zwiększenia przychodów z działalności pozalotniskowej – mówi Grzywaczewski. Ponadto miasto liczy na wzrost przychodów lotniska po otwarciu nowego Terminala 3, co ma nastąpić w marcu 2012 r.
W tegorocznym budżecie miasto zaplanowało przeznaczenie 14,4 mln do na dokapitalizowanie spółki, aby umożliwić spłatę obligacji wyemitowanych dla uzyskania środków na rozbudowę.
W lipcu 2010 r. Rada Miejska przyjęła wieloletni program „Rozbudowa Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta”. Celem programu jest rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej. Koszty realizacji programu sfinansowane zostaną m. in. poprzez emisję przez spółkę Port Lotniczy obligacji długoterminowych. Część tych obligacji zabezpiecza Miasto Łodź. Środki na ten cel będą corocznie aż do 2027 r. istotną pozycją w budżecie miasta. Łączna wysokość kwot przez 17 lat realizacji inwestycji będzie kosztować budżet miasta 321 mln zł.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy