Partnerzy serwisu:

 

Porty | Porty i terminale - Polska

Infrastruktura portowa w perspektywie 2030 roku

| ju źródło: 06.05.2011

 

Infrastruktura portowa w perspektywie 2030 roku
commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Polskie porty nie obiegają znacząco od innych portów nadbałtyckich, jednak polska infrastruktura portowa boryka się z wieloma problemami, których rozwiązanie przyczyni się do harmonijnego rozwoju tej gałęzi transportu. Dokument przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury przedstawia podstawowe rozwiązania systemowe, które od poniedziałku trafią do konsultacji społecznych zorganizowanych przez resort.

Problemy polskiej infrastruktury portowej

 

W Gdańsku, Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu znajdują się najważniejsze dla gospodarki narodowej porty polskie. Poza nimi w naszym kraju funkcjonuje 57 mniejszych portów i przystani. Podstawowe parametry infrastruktury portów polskich i pozostałych portów południowego Bałtyku nie odbiegają znacząco od siebie. Słabość głównych portów w Polsce polega jednak przede wszystkim na oddaleniu od oceanicznych szlaków żeglugowych i niedostatecznym rozwinięciu połączeń transportowych z głównymi ośrodkami transportowymi na ich zapleczu. Największe problemy,  z jakimi boryka się polska infrastruktura portowa to według Ministerstwa Infrastruktury: niewystarczające głębokości basenów portowych, zbyt niskie dopuszczalne obciążenia nabrzeży, niedostateczne rozwinięcie zaplecza nabrzeży przeładunkowych oraz dekapitalizacja pozostałych elementów infrastruktury portowej.

 

Liczba nieszczęśliwych wypadków w transporcie morskim utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie. Jest to ok. 80-100 wypadków morskich z udziałem statków polskich, z pośród których najczęstsze to zderzenia i uderzenia, wejścia na mieliznę, awarie silników i nieszczęśliwe wypadki marynarzy. Taki wynik nie budzi niepokoju, natomiast uwagę zwraca wysoka proporcja liczby wypadków śmiertelnych do liczby przypadków utraty zdrowia.

 

Środowisko

 

Transport morski jest stosunkowo bezpieczny dla środowiska – wynika z raportu Ministerstwa Infrastruktury. Cele strategiczne, jakie zostały przedstawione w projekcie obejmują rozbudowę portu morskiego w Świnoujściu, kilka dni temu wmurowany został kamień węgielny pod budowę terminala LNG, którego ukończenie planowane jest na 2014 rok. Pozostałe cele to: budowa do 2020 roku głębokowodnych nabrzeży które będą w stanie obsługiwać drobnicę konteneryzowaną i ro-ro, budowa głębokowodnych torów podejściowych do polskich portów morskich oraz zwiększenie dostępności portowych urządzeń do przewozu odpadów pochodzących ze statków.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS