Partnerzy serwisu:

 

Infrastruktura | Żegluga - Polska

Będzie kolejne przesunięcie w przetargu na przekop Mierzei Wiślanej?

| Elżbieta Pałys źródło: RI 10.04.2019

 

Będzie kolejne przesunięcie w przetargu na przekop Mierzei Wiślanej?
fot. commons.wikimedia.org

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jest kolejne odwołanie dotyczące przetargu na przekop Mierzei Wiślanej. Grupa Budowlana Doraco zarzuca m.in. niejasności i brak spójności zmienionego opisu przedmiotu zamówienia. Teraz odwołanie wykonawcy rozpatrzy KIO. Jeśli je uwzględni, należy się liczyć z kolejnym przedłużeniem terminu na złożenie ofert w przetargu. Odwołujący się wykonawca postuluje, by dać wykonawcom czas przynajmniej do 22 maja.
Miało być bardzo szybko, decydenci mówili o rozstrzygnięciu postępowania w trzy miesiące, ale od początku, przy tak skomplikowanej inwestycji, wydawało się to mało prawdopodobne.

Przetarg na budowę drogi łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską ruszył pod koniec ub. roku. pierwotny termin składania ofert wyznaczony na 7 marca, był już przesuwany dwukrotnie i obecnie przypada na 23 kwietnia. Możliwe, że nie jest to jeszcze data ostateczna.

Zamawiający – Urząd Morski w Gdyni – udzielił już odpowiedzi na liczne pytania ze strony wykonawców. W ślad za tym zmieniono specyfikację istotnych warunków zamówienia. Właśnie od tych czynności odwołała się Grupa Budowlana Doraco.
Zdaniem wykonawcy, po zmianach dokonanych pod koniec marca, opis przedmiotu zamówienia jest „niejednoznaczny, niewyczerpujący i sprzeczny”. Brakuje w nim ponadto dokładnych i zrozumiałych określeń. Odwołujący wskazuje na brak odpowiedzi na wszystkie pytania zadane przez wykonawców, skarży się także na to, że udzielone odpowiedzi są niewyczerpujące.

Dla przykładu, w odwołaniu wskazano, że dane wynikające z odpowiedzi na pytania są sprzeczne z tymi które zawierają dostarczone wykonawcom przedmiary robót. Przywołano także brak odpowiedzi na pytania dotyczące m.in. obowiązku wydobycia bursztynu. Jak napisano, zamawiający informował, że wpłynęły w tym temacie 44 pytania, ale odpowiedzi dotyczą tylko 38.

Odwołujący skarży się także – na wynikający z odpowiedzi zamawiającego – brak zgody inwestora na uwzględnienie w kosztorysie pozycji kosztowej związanej z transportem gruntu piaskowego wydobytego z przekopu na miejsce wbudowania tj. planowanej sztucznej wyspy znajdującej się w odległości ok. 2-4 km od miejsca przekopu.

Grupa Doraco, odwołując się do skomplikowanej materii, uważa, że wykonawcy dostali za mało czasu na to, by mogli poprawić swoje oferty dostosowując je do zmienionej 28 marca SIWZ. Wnosi o dodatkowe co najmniej 4 tygodnie, tj. do 22 maja.

Teraz odwołaniem zajmie się Krajowa Izba Odwoławcza. Będzie to drugie odwołanie, które w sprawie tej inwestycji wpłynęło do |Izby. 

W ramach prowadzonej obecnie pierwszej części przetargu związanego z realizacją przekopu przez Mierzeję, wykonane mają być m.in.: port osłonowy od strony Zatoki Gdańskiej, kanał żeglugowy ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oznakowanie nawigacyjne, budynki techniczne, parkingi, punkt widokowy, nowy układ drogowy (w tym dwa ruchome stalowe mosty) oraz sztuczna wyspa na Zalewie Wiślanym.

Planowany kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości i ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Koszt specyficznej na naszym rynku inwestycji oszacowano pierwotnie na 880 mln zł, teraz mówi się, że może to być ok. 500 mln zł więcej. Przekop, według planu ma być wykonany do 2022 roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5