Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Infrastruktura | Porty i terminale - Polska

GDOŚ jeszcze nie podjął decyzji w sprawie przekopu Mierzei

| ep. źródło: RI 29.02.2020

 

GDOŚ jeszcze nie podjął decyzji w sprawie przekopu Mierzei
fot. mat.pras NDI/Besix

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Skomplikowanym charakterem sprawy Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska tłumaczy kolejne przedłużenie terminu na rozpatrzenie odwołań od decyzji środowiskowej dla przekopu przez Mierzeję Wiślaną.
Odwołanie od decyzji wydanej w grudniu 2018 roku będzie – według aktualnej informacji – rozpatrzone w terminie do 31 maja br. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska poinformował, że nie będzie to możliwe we wcześniej wskazanym terminie – ten, już wcześniej przedłużany, minął 28 lutego.

Powodem – jak wskazano – jest skomplikowany charakter sprawy. Jeszcze jesienią ub. roku GDOŚ informował, że zebrany już został cały materiał dowodowy w tej sprawie.

Decyzja wydana przez RDOŚ w Olsztynie ma rygor natychmiastowej wykonalności. Umożliwiło to wybór wykonawcy pierwszego etapu prac związanych z planowaną budową kanału żeglugowego pomiędzy Zatoką Gdańską i Zalewem Wiślanym.

Prace już trwają. Ich wykonawcą, na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni, jest polsko-belgijskie konsorcjum NDI oraz Besix.

Prowadzone są m.in. prace porządkowe oraz przygotowawcze, związane z wykonaniem nabrzeża rozładunkowego, zlokalizowanego w części morskiej przekopu oraz gromadzenie materiałów potrzebnych do wykonanie nabrzeża. Przez najbliższe miesiące prowadzone będą prace ziemne.

Nabrzeże południowe (rozładunkowe) oraz część nabrzeża kanału żeglugowego, które wykonawca chce wykonać w pierwszej kolejności ma umożliwić dostawy materiałów budowlanych z wykorzystaniem drogi morskiej.

Cała inwestycja związana z przekopem ma być wykonana do 2022 roku. Jej efektem będzie kanał żeglugowy o długości 1 km i 5 metrach głębokości. Celem jest umożliwienie wpływania do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 metrów, długości do 100 metrów oraz szerokości 20 metrów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5