Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Infrastruktura | Żegluga - Polska

Odra będzie lepiej zabezpieczona przed powodziami. Budimex ma kontrakt

| inf. pras. źródło: RI 28.09.2021

 

Odra będzie lepiej zabezpieczona przed powodziami. Budimex ma kontrakt
fot. Wody Polskie
Odra będzie lepiej zabezpieczona przed powodziami. Budimex ma kontrakt
Odra będzie lepiej zabezpieczona przed powodziami. Budimex ma kontrakt

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie RGZW w Szczecinie zleciło przebudowę obiektów przeciwpowodziowych na Odrze granicznej. Prace ma wykonać Budimex. Celem jest poprawa bezpieczeństwa podczas zimowego lodołamania.
Zawarte kontrakty dotyczą przebudowy systemu ostróg i budowli regulacyjnych na odcinkach Odry w rejonie Osinowa Dolnego, Gozdowic – Starej Rudnicy, Kostrzynie nad Odra Górzycy i na wysokości Słubic. Modernizacja obejmie odcinek rzeki o długości łącznie około 24,4 km.

Odra otwarta na świat

Przebudowa obiektów przeciwpowodziowych na Odrze zapewni bezpieczeństwo ludności mieszkającej w dorzeczu Odry. Znacznie poprawi warunki przepływu rzeki, ograniczy możliwości powstawania zatorów lodowych i umożliwi prowadzenie akcji lodołamania. Lodołamanie jest bowiem najskuteczniejszym narzędziem walki z powodziami zimowym. Zatory lodowe, które gromadzą się w obrębie Dolnej i Środkowej Odry stanowią poważne zagrożenie powodziowe dla terenów przylegających. W ramach inwestycji na prawym brzegu Odry zaplanowano również przebudowę istniejących ostróg, budowę tamy podłużnej i opasek brzegowych. Przebudowa ostróg polegać będzie na ich wydłużeniu lub skróceniu, nadaniu budowlom regulacyjnym odpowiedniej rzędnej korony i wyprofilowaniu skarp.

– Zadanie na które podpisywana jest dzisiejsza umowa rozpoczyna projekt kontynuacji Odrzańskiej Drogi Wodnej. To nasz priorytet, przede wszystkim pod kątem bezpieczeństwa przeciwpowodziowego, ale też otwiera kierunek żeglugowy górnej Odry. To kolejna ważna umowa, którą podpisujemy, która otwiera Odrę na świat i staje się dowodem na to, że inwestycje śródlądowe są naszym priorytetem zarówno pod kątem gospodarczym jak i z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców regionu – mówił Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Z poszanowaniem środowiska i natury

To zadanie istotne z punktu widzenia corocznej akcji lodołamania, którą koordynują Wody Polskie w Szczecinie: – Poprawiamy głębokości, czyli warunki nawigacyjne dla lodołamaczy, które są jedynym skutecznym narzędziem do walki z zatorami lodowymi. Jak popłynie lodołamacz, to znaczy, że również barki i statki żeglugi śródlądowej mogą swobodnie płynąć – mówi Krzysztof Woś, wiceprezes Wód Polskich obecny podczas konferencji prasowej w Szczecinie. – Natura przypomina nam niejako te miejsca, które zostały zaniedbane inwestycyjnie – dodał prezes Woś, wskazując, że to właśnie ostrogi na Odrze Granicznej są czynnikiem wpływającym na nurt rzeki oraz na jej bezpieczeństwo w czasie mrozów.

– To zadanie realizowane według najwyższych standardów ochrony środowiska. Pojawiają się różne nieprzyjazne głosy z zagranicy, że jest to zadanie naruszające bezpieczeństwo fauny i flory. Stanowczo to dementujemy. Na każdym etapie Wody Polskie uzyskiwały wszelkie wymagane pozwolenia. Możemy powiedzieć, że to jedno z najlepiej przygotowanych zadań pod kątem ekologicznym, ono Odrę wzbogaci, a nie będzie doprowadzać do jej degradacji – mówi Marek Duklanowski, dyrektor Wód Polskich w Szczecinie.

Inwestycja jest realizowana przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Szczecinie w ramach rządowego Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW). Projekt ten współfinansowany jest ze środków Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy) oraz Banku Rozwoju Rady Europy. Wsparcie finansowe zapewnił również budżet państwa i Fundusz Spójności (Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2023).Inwestycja realizowana będzie na terenie województwa zachodniopomorskiego i lubuskiego. Planowany termin zakończenia prac to grudzień 2023 r. Inwestycja jest warta ponad 247 milionów złotych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5