Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Lotniska | Linie lotnicze - Polska

Jak poprawić doświadczenie pasażera?

| Bartosz Baca źródło: RynekInfrastruktury.pl 03.02.2016

 

Jak poprawić doświadczenie pasażera?
fot. Pixabay

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wielu moich rozmówców wydaje się już zgadzać co do tego, że najbliższe lata zarówno w świecie przewoźników, jak i lotnisk upłyną pod znakiem doświadczenia pasażera. Wielu też już potrafi wytłumaczyć czym passenger experience jest i jakie może przynieść korzyści. Także w Polsce obserwuję wzrost zainteresowania tym obszarem, z czego, mam nadzieję, pasażerowie korzystający z polskich lotnisk już niedługo będą korzystać.
Dla mnie poprawa doświadczenie pasażera to rzeczy małe i duże, niewielkie zmiany operacyjne i fundamentalne decyzje o przebudowie infrastruktury. Wszystko to jednak ma wspólny początek - pasażera i jego potrzeby. Czasami są to potrzeby niezaspokojone, czasami nawet do tej pory niewyartykułowane.

Wyzwanie polega właśnie na tym, żeby te potrzeby uchwycić, nakłonić pasażerów do ich nazwania. Zwykła intuicja i standardowe badania o charakterze ankietowym na pewno mogą pomóc, ale tylko w ograniczonym zakresie. Dlatego wszyscy ci, którzy na poważnie chcą zająć się zagadnieniem passenger experience, powinni w pierwszej kolejności pomyśleć o bardziej innowacyjnych metodach poznania potrzeb i opinii pasażerów, zrozumienia ich zachowań. Metody obejmujące takie narzędzia jak: shadowing, service safari, czy persony, są już dostępne, dają o niebo lepsze rezultaty, a co ciekawe często okazują się tańsze od standardowego podejścia.

Prawdą jest, że obecnie, przynajmniej w Polsce, pojęcie doświadczenia klienta bardziej rozpoznane jest innych branżach, choćby w handlu, a mniej w usługach transportowych. Ale to błąd, który, na szczęście, już niedługo zostanie naprawiony.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5