Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Zagranica - Turcja

Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfarstruktury.pl 27.08.2016

PARTNER DZIAŁU


 

Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku
fot. 3kopru.com
Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku
Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku
Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku
Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku
Jak powstał turecki kolos – czyli budowa Mostu Sułtana Selima Groźnego krok po kroku

Więcej z regionu:

Turcja

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Most Sułtana Selima Groźnego to obecnie największa przeprawa mostowa w swoim rodzaju. Nie dość, że jest najdłuższym wiszącym mostem kolejowym na świecie, to posiada także najdłuższe przęsło na globie. Reszta danych jest także imponująca, ale poczekajcie. Najpierw obejrzyjcie krok po kroku jak powstawał. Zapraszamy do galerii.
Odległość między przęsłami – 1408 m. Szerokość mostu – 59 m. Wysokość konstrukcji – 323 m. To podstawowe parametry Mostu Sułtana Selima Groźnego w Stambule. Czynią go one największą hybrydową przeprawą drogowo-kolejową na świecie. Łączy on europejską dzielnicę Stambułu Garipce z azjatycką dzielnicą Poyrazkoy.

Hybrydowość konstrukcji polega na połączeniu elementów mostu wiszącego oraz z odciągami. Najsłynniejszym i najstarszym mostem tego typu był Most Brooklyński w Nowym Jorku. Jednak patrząc na wysokość tureckiego mostu bliżej mu do Wieży Eiffla (324 m) niż do nowojorskiej przeprawy.
 
Sama konstrukcja każdego dnia będzie narażona na ogromny ruch. Nie dość, że w obie strony posiada ona po cztery pasy to środkiem biegnie dwutorowa linia kolejowa. Szacuje się, że z przeprawy o długości 1,4 km będzie korzystać codziennie 135 tys. aut.

Inwestycja miała wartość ponad 900 mln dolarów jednak pozwoli ona zaoszczędzić rocznie 1,75 mld dolarów. Most jest dziełem francuskiego konstruktora Michela Virlogeux zwanego „mistrzem mostów”. Ma on na swoim koncie takie realizacje, jak Most Normandzki (Pont de Normandie) nad bagnistymi rozlewiskami Sekwany łączący miasta Honfleur i Hawr oraz słynny Wiadukt Millau nad doliną rzeki Tarn w południowej Francji.

Więcej informacji na temat mostu znajdziecie tu:
Turcja: Spektakularny most drogowo-kolejowy nad Bosforem otwarty



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS