Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Wojewódzkie - Polska

Jak Wschodnia Obwodnica Wrocławia połączy się z Autostradą? Urzędnicy szukają rozwiązania

| Bartosz Józefiak źródło: RynekInfrastruktury.pl 26.01.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Jak Wschodnia Obwodnica Wrocławia połączy się z Autostradą? Urzędnicy szukają rozwiązania
fot. DSDiK

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dolnośląscy urzędnicy ogłosili już przetarg na budowę Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, ale dopiero teraz konsultują z GDDKiA, jak trasa połączy się z drogą krajową nr 98 Wrocław – Warszawa i Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Wcześniejsze projekty połączenia tych dróg są już nieaktualne.
Przetarg na nowy fragment Wschodniej Obwodnicy Wrocławia ogłoszono w grudniu 2015 r. Chodzi o 10–kilometrowy odcinek z Łanów do Długołęki. To bardzo ważny odcinek, bo dzięki niemu wschodnia obwodnica poprzez skrzyżowanie z DK nr 98 i tzw. łącznikiem Długołęka połączy się z Autostradową Obwodnicą Wrocławia, tworząc ring obwodnicowy wokół miasta. Wciąż jednak nie wiadomo, jak obwodnica budowana przez województwo włączy się w system dróg krajowych. W grę wchodzi skrzyżowanie ze światłami lub rondo.

Pozwolenia straciły ważność

Nowy odcinek wschodniej obwodnicy rozpocznie się przy drodze wojewódzkiej nr 455 Wrocław–Jelcz Laskowice, gdzie wepnie się w już istniejący fragment trasy. Budowa tej drogi potrwa do 2020 r. Największe utrudnienia czekają kierowców na styku wschodniej obwodnicy i drogi krajowej nr 98 w Długołęce. Jeszcze kilka lat temu była to główna trasa z Wrocławia do Warszawy. Teraz ruch w dużym stopniu przeniósł się na trasę S8 i autostradową obwodnicę miasta, ale DK 98 wciąż pozostaje jedną z najbardziej zatłoczonych dróg w regionie.

- Pracujemy nad optymalnym rozwiązaniem, które połączy DK 98 i wschodnią obwodnicę. Będziemy konsultować z GDDKiA, co będzie bardziej efektywne – skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną czy może rondo – mówi Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Co ciekawe, dokumentacja i pozwolenie na przebudowę tego skrzyżowania została już raz wydana. Było to jednak wiele lat temu i pozwolenie dawno utraciło ważność. Uzgodnienia trzeba będzie powtórzyć. Ta sytuacja to efekt wolnego tempa pracy kolejnych zarządów województwa. Choć o budowie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia wiadomo od kilkunastu lat, kolejni marszałkowie Dolnego Śląska ociągali się z realizacją inwestycji. Przełom nastąpił dopiero niedawno, kiedy zebrano fundusze i podjęto decyzje o budowie dwóch brakujących fragmentów WOW.

- Wrocławski oddział GDDKiA przekazał DSDiK pomiary ruchu dla drogi nr 98. Na ich podstawie DSDiK opracuje wariant, który przedłożony zostanie nam do opiniowania – tłumaczy Joanna Borkowska, rzecznik wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg.

Wykonawcę poznamy w kwietniu

Pozwolenie środowiskowe dla przebudowy skrzyżowania będzie już zdobywał wykonawca nowego odcinka wschodniej obwodnicy. Ogłoszony w grudniu przetarg składa się z dwóch etapów. W pierwszej części postępowania przedsiębiorstwa zainteresowane budową składają wnioski o dopuszczenie do przetargu. Urzędnicy ocenią ich zdolności finansowe i wybiorą firmy do drugiego etapu. Dopiero wtedy pojawią się konkretne oferty cenowe.

- Pierwszy etap zakończy się na początku lutego. W połowie lutego rozpoczniemy etap drugi przetargu. Spodziewamy się, że wykonawcę poznamy na początku kwietnia, choć wszystko zależy od przebiegu procedury przetargowej i ewentualnych odwołań – opowiada Leszek Loch.

Przetarg ma formułę zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wybrany wykonawca na podstawie wytycznych od DSDiK będzie musiał sam zaprojektować konkretne rozwiązania. A jest co projektować, bo na ten odcinek wschodniej obwodnicy oprócz skrzyżowania z DK 98 składają się m.in. dwa wiadukty nad liniami kolejowymi, 180–metrowy most nad Widawą i terenami Natura 2000.

Wojewódzcy urzędnicy obiecują, że jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na ostatni brakujący odcinek WOW – od Żernik do Bielan Wr.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5