Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Porty | Żegluga - Polska

Kanał Śląski - inwestycja w przyszłość

| Rynek Infrastruktury źródło: terazodra.org 25.08.2011

 

Kanał Śląski - inwestycja w przyszłość
fot. Yaros, commons.wikimedia.org, CCA-SA 3.0

Zobacz więcej na temat:

Żegluga śródlądowa

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Ministerstwie Infrastruktury rozpoczęły się konsultacje na temat reaktywacji transportu rzecznego w Polsce. Resort liczy, że dzięki unijnym pieniądzom uda się zrealizować szereg inwestycji. Między innymi budowę 95 km Kanału Śląskiego – informuje portal terazodra.org.

Chodzi o kanał Odra-Wisła biegnący od Koźla, przez Rybnik, Żory do Oświęcimia, który mógłby ożywić górną Wisłę w rejonie Krakowa. Wówczas Kraków zyskałby połączenie ze Śląskiem, Bałtykiem, Morzem Czarnym i Północnym.

Moce Odry są obecnie wykorzystywane w 60 proc. Remontu wymagają śluzy, które obecnie można zaliczyć do zabytków techniki. Koryto wymaga odmulenia, a cały odcinek regulacji ruchu.

Na co dzień Kanałem Gliwickim, a następnie Odrą spławiany jest miał węglowy do Elektrociepłowni Wrocław. Rocznie na barkach zabieranych jest w ten sposób 700 tys. ton, przy możliwościach wynoszących 2 mln ton.

Inwestycje w żeglugę śródlądową są istotne również ze względu na niskie koszty, jakie generuje. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2010 roku transport samochodowy przewozi 81 proc. towarów, kolej natomiast 15 proc. Na przewiezienie ładunku o takiej samej masie na odległość 100 km barka potrzebuje 1,3 l oleju napędowego, kolej – 1,7 l, natomiast ciężarówka aż 4,11 litra. GUS przedstawił również dane, dotyczące możliwości przewozowych statków: 1 litr paliwa pozwala przemieścić statkiem rzecznym na odległość 1 km aż 127 ton ładunku, podczas gdy samochodem jedynie 50 ton, a koleją 97 ton.


Całość artykułu

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5