W Wielkiej Brytanii i Holandii wdrożony zostanie największy w Europie Zaawansowany System Zarządzania Ruchem, który pozwoli usprawnić zarządzanie autostradami. Wprowadzi go firma Kapsch TrafficCom.
Firma podpisała dwa kontrakty na dostawę zaawansowanych systemów zarządzania ruchem, które są elementem wspólnego programu CHARM. Jest on realizowany przez zarządców dróg krajowych – Highways Midland w Wielkiej Brytanii i Rijkswaterstaat w Holandii.
Zaawansowany system zarządzania ruchem zwiększy poziom bezpieczeństwa i skróci czas reakcji na występujące na autostradach zdarzenia. Zastosowanie oprogramowania DYNAC pozwoli operatorom dróg zwiększyć efektywność pracy i zmniejszyć koszty utrzymania.
DYNAC zostanie dostarczony i zainstalowany przez Kapsch w dwóch centrach zarzadzania, po jednym w Wielkiej Brytanii i Holandii, w ciągu 26 miesięcy od podpisania umowy. Partnerem projektu jest firma CGI, która zaprojektuje, zbuduje, przetestuje i wdroży program, który umożliwi wykorzystanie istniejących interfejsów i urządzeń w ramach systemu DYNAC.
– Chcemy, aby docelowo nasze centra zarządzania ruchem były jeszcze bardziej efektywne i innowacyjne – mówi Perry van der Weyden z Rijkswaterstaat. – Procedura dialogu konkurencyjnego dokładnie pokazała, co mogą nam zaoferować poszczególni uczestnicy przetargu, a wybór DYNAC został podyktowany potrzebą zastąpienia wielu pojedynczych modułów jednym zintegrowanym systemem – dodaje van der Weyden.
System planowany do zainstalowania pozwala na monitorowanie i kontrole ruchu oraz bezpieczeństwa, równolegle pozwala zarządzać infrastrukturą drogowa i procedurami. Ponadto, DYNAC przyspiesza wykrywanie i reagowanie na wystąpienie zatorów, zdarzeń drogowych i innych sytuacji awaryjnych.