Nowa hala przylotów katowickiego lotniska, budowana przez firmę Skanska, nabrała już kształtów. Budynek, z którego pasażerowie skorzystają już w czerwcu, wyposażany jest właśnie w systemy taśmociągów przeznaczonych na bagaż.
W sumie nowa hala wyposażona zostanie w sześć „karuzel” bagażowych, a dokładniej trzy podwójne taśmociągi w kształcie litery „U”. Zajmą one połowę powierzchni całego budynku, liczącego 7 tys. metrów powierzchni.
W nowym terminalu obsługiwany będzie ruch z obszaru Schengen i Non Schengen. Budynek architektonicznie nawiązywać będzie do oddanej w czerwcu 2012 r. rozbudowanej części terminalu pasażerskiego. Docelowo przeniesione zostaną tu wszystkie stanowiska wypożyczalni samochodów, znajdujące się obecnie w częściach ogólnodostępnych terminali pasażerskich A i B.
Żeby jednak cały projekt był spójny, w planach jest jeszcze modernizacja starego terminalu, choć etapami. W przyszłym roku rozpocznie się przebudowa wnętrza terminali A i B, której celem jest zagospodarowanie pod odloty powierzchni uwolnionych hal przylotów w tych obiektach, po otwarciu terminalu C.
Po oddaniu nowej hali przylotów do użytku łączna roczna przepustowość lotniska w Katowicach wzrośnie do około 5,5 mln pasażerów. Razem z nową halą odlotów, w czerwcu katowickie lotnisko zyska również nową płytę do odladzania samolotów oraz nową płytę cargo. Terminal cargo wciąż jest rozbudowywany, a zakończenie prac przewidziano na maj 2016 r. Natomiast 28 maja 2015 r. do użytku oddana zostanie nowa droga startowa.
W całym 2014 r. w Katowice Airport obsłużono rekordowe 2,7 mln podróżnych, co oznacza wzrost na poziomie 6% w stosunku do roku ubiegłego. Lotnisko odnotowało również najlepszy w historii wynik finansowy – zysk na poziomie 20 mln zł.