Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Kujawsko-pomorskie

Kiedy ostatni wniosek o ZRID na S5 w Kujawsko-pomorskim?

| Elżbieta Pałys źródło: RynekInfratsruktury.pl 19.01.2017

PARTNERZY DZIAŁU


 

Kiedy ostatni wniosek o ZRID na S5 w Kujawsko-pomorskim?
fot. GDDKiA

Więcej z regionu:

Kujawsko-pomorskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W tym roku w województwie kujawsko-pomorskim ruszy szeroki front robót na ekspresowej piątce. Większa część trasy oczekuje na wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych, z nadzieją na ich rychłe otrzymanie. Wyjątkiem jest jeden odcinek – chodzi o krótki fragment na trasie Aleksandrowo–Tryszczyn.
Droga ekspresowa na terenie kraju łączy cztery duże aglomeracje – Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań i Wrocław. Na ternie województwa kujawsko – pomorskiego biegnie od węzła Nowe Marzy na autostradzie A1 do granicy z Wielkopolską w pobliżu miejscowości Mielno. To blisko 130 km. Na potrzeby realizacji trasę podzielono na siedem odcinków, a umowy z wykonawcami, w trybie zaprojektuj i wybuduj, podpisano w październiku 2015 roku.

W sierpniu 2016 roku wykonawcy sześciu odcinków złożyli do wojewody wnioski o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowych, a postępowania zostały wszczęte. Obecnie prowadzone są procedury związane z ponowną oceną oddziaływania na środowisko – w większości przypadków zostały wszczęte na początku grudnia.

Procedura wynika z faktu, że między dniem wydania przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji a dniem złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID zmianie uległy niektóre przepisy prawa pozwalające na zastosowanie odmiennych rozwiązań niż te, które wskazano w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. – W projekcie wprowadzono też pewne zmiany i uszczegółowienia w stosunku do pierwotnej koncepcji. Są to wspólne dla całej inwestycji dotyczącej S5 na terenie naszego województwa przesłanki do przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko – informuje Jarosław Jakubowski, doradca Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Sprawa jest bardziej skomplikowana jeśli chodzi o liczący ok. 15 km odcinek Aleksandrowo Tryszczyn. Na jego przebiegu ekspresowa piątka krzyżuje się z liniami kolejowymi nr 201 i 131. W miejscu przecięcia szlaków, w pobliżu Maksymilianowa, planowana jest budowa wiaduktu drogowego i bezkolizyjnego skrzyżowania linii 201 i 131. Z tego względu konieczne były uzgodnienia z inwestorem kolejowym – PKP PLK – a także przeprojektowywanie pierwotnie zaprojektowanych rozwiązań na ekspresowej piątce.

– Dbając o finanse publiczne oraz chcąc uniknąć potencjalnych utrudnień w ruchu wynikających z ewentualnych przebudów torów i przebiegającej nad nimi trasy, już teraz zmierzamy do tego, by na drodze ekspresowej powstał docelowy, drogowy wiadukt – informował nasz portal jeszcze latem Tomasz Okoński, rzecznik bydgoskiej GDDKiA.

Oznaczało to jednak, że wniosek o zrid na ten fragment nie został złożony razem z pozostałymi. Ostatecznie dokumentację dla tego odcinka podzielono na dwa etapy. Etap pierwszy to fragment od węzła Maksymilianowo do węzła Tryszczyn (z węzłami). Dla tej części wykonawca złożył w niosek o wydanie zrid w październiku, a na początku grudnia wojewoda wszczął postępowanie w tej sprawie. – Przekazano RDOŚ raport oddziaływania na środowisko i aktualnie realizowana jest procedura zapewnienia udziału społeczeństwa w postępowaniu środowiskowym – informuje Jaroslaw Jakubowski.

Kiedy wpłynie wniosek na drugi etap, czyli od węzła Aleksandrowo (z węzłem) do węzła Maksymilianowo (bez węzła)? – Wniosek o ZRiD zostanie złożony w możliwe najszybszym terminie – mówi Tomasz Okoński z GDDKiA. Zapewnia, że nastąpi to jeszcze w styczniu 2017. Nie udało nam się uzyskać oficjalnego potwierdzenia tej informacji ze strony wykonawcy – konsorcjum Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor i Trakcji PRKiI. Jak usłyszeliśmy nieoficjalnie, prace, które zmierzają do złożenia wniosku o zrid są bliskie finału.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5