Dziś zawarty został wart blisko 158 mln zł kontrakt na budowę stacji Idzikowice. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały ją z konsorcjum, na którego czele stoi Budimex.
Chodzi o zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Idzikowice w ramach projektu Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa Etap II.
Wykona je konsorcjum Budimex (udział 80 proc.) oraz KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji.
W ramach zamówienia przebudowanych ma być 10 torów. Siedem z nich zostanie wykonanych nowym materiałem 60E1m, natomiast tory 10,12 i 15 materiałem staroużytecznym ze stacji Idzikowice.
Po wykonaniu zamówienia prędkość maksymalna ma wzrosnąć do 120 km/h dla pociągów towarowych i do 230 km/h dla pociągów pasażerskich przy naciskach do 22,5 tony na oś.
Na łącznicach nr 573 i 574 Idzikowice – Radzice maksymalna prędkość ma wynieść 100 km/h. Długość pociągów może sięgnąć do 800 metrów.
Termin realizacji umowy upływa w czerwcu 2020 roku.
W przetargu na to zadanie wszystkie oferty przekroczyły planowany budżet. Wybrana oferta była drugą licząc od najtańszych.
Oferta z najniższą ceną, złożona przez Porr została wykluczona.