Partnerzy serwisu:

 

Kolej | Biznes - Hamburg

Port Hamburg: Kolej jest kluczem do naszego sukcesu. Dlatego nie boimy się konkurencji

| Franciszek Wolski źródło: RI 30.09.2019

 

Port Hamburg: Kolej jest kluczem do naszego sukcesu. Dlatego nie boimy się konkurencji
fot. Port Hamburg

Więcej z regionu:

Hamburg

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Od lat, w zestawieniu największych europejskich portów, na podium nie doszło do żadnej zmiany. Liderzy, czyli porty w Rotterdamie, Antwerpii i Hamburgu, znacznie wyprzedzają konkurencję. Jak komentuje w rozmowie z portalem „RynekInfrastrutkury.pl” Axel Mattern, CEO Hafen Hamburg Marketing – kluczem do sukcesu jest odpowiednia sieć transportu wewnątrzlądowego. Ponadto, jako najkorzystniejszy z środków transportu wskazuje kolej.
Terminale to nie wszystko

Port, jako uniwersalny węzeł logistyczny nie może funkcjonować samotnie, potrzebuje odpowiedniej sieci dostępowej. Patrząc na sytuację największych portów na świecie, można wywnioskować, że to właśnie w transporcie towarów do/z portu od strony lądowej tkwi sekret ich sukcesu.

– Zbudowanie samej infrastruktury terminalowej nie jest takie trudne, kluczem do sukcesu jest stworzenie dogodnej sieci dostępowej, która pozwoli na odpowiednie funkcjonowanie całego łańcucha logistycznego. My wiemy, że najlepszym rozwiązaniem, szczególnie w transporcie na dużą odległość jest kolej i to przynosi odpowiednie efekty – mówi przedstawiciel Portu Hamburg, trzeciego pod względem przeładunków portu w Europie.

Trudne czasy dla kolei

Aktualnie wiele portów na świecie chce rozwijać swoją sieć dostępową i wiele z nich stawia właśnie na kolej. Jak jednak widać, chociażby na przykładzie polskich, wybudowanie odpowiedniej infrastruktury, mimo ogromnych funduszy unijnych, nie jest łatwe.

– W obecnych czasach, stworzenie sieci dostępowej na miarę tej, którą posiada Hamburg jest bardzo trudne. Przeszkodą są oczywiście przede wszystkim koszty, ale także to, jak sposób przeprowadzania inwestycji infrastrukturalnych zmienił się na przestrzeni ostatnich dekad. Są one nie tylko dużo droższe, ale także mocniej uregulowane i wymagają uzyskania znacznie większej ilości pozwoleń na realizację – komentuje Axel Mattern.

Kolej w Hamburgu priorytetem od dawna

– U nas ten proces trwa od lat i mamy mam to szczęście, że kolej ma u nas bardzo długą tradycję, której początku sięgają czasu jeszcze przed I wojną światową. Już w tamtych czasach powstały pierwsze korytarze, z których korzystamy do dziś – mówi CEO Hafen Hamburg Marketing.

– Dodatkowo bardzo dużą zmianą był upadek „żelaznej kurtyny”. W tamtym momencie władze portu stały przed okazją otworzenia się na rynki krajów Europy Wschodniej i bardzo mądrze z niej skorzystały – podkreśla Mattern.

– Od tamtego czasu przeprowadziliśmy wielomilionowe inwestycje zarówno w infrastrukturę kolejową jak i w rozwój nowych technologii w transporcie szynowym. Wiemy, że nie wystarczą same tory oraz pociągi. Dziś konieczne są zaawansowane technologie, które pozwolą zoptymalizować cały ten system. Dlatego bardzo mocno inwestujemy w digitalizację zarówno kolei jak i innych aspektów działania portu – dodaje.

Przewaga nad konkurencją

Jak więc można zauważyć dojście Hamburga do obecnej sytuacji trwało lata. Odpowiednie działania i współpraca z zarządcami infrastruktury wewnątrz lądu sprawiły, że teraz włodarze największego niemieckiego portu mogą prowadzić dużo bardziej zaawansowane prace nad udoskonalaniem sieci, a nie samym jej tworzeniem. – Tu widzimy naszą przewagę nad innymi portami – zaznacza Axel Mattern.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5