Partnerzy serwisu:

 

Kolej | Linie kolejowe - Radom,Łuków

Przęsła mostów z CMK na linii Łuków – Radom

| Kasper Fiszer źródło: 19.08.2019

 

Przęsła mostów z CMK na linii Łuków – Radom
Most na linii CMK (fot. ilustracyjne)fot. Filipbb, lic. CC BY-SA 4.0

Zobacz więcej na temat:

CMK
Linia 26

Więcej z regionu:

Radom
Łuków

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Możliwość ponownego wykorzystania zdemontowanych przęseł mostów i wiaduktów różni się w zależności od aktualnych potrzeb inwestycyjnych i stanu konstrukcji, które nie będą już służyć na liniach magistralnych – tłumaczy zarządca krajowej infrastruktury kolejowej. W ostatnich latach „recykling mostów” nie był tak intensywny, jak do 2016 r. Obecnie trwają jednak kolejne inwestycje, w przypadku których zagospodarowywane są używane przęsła.
W lipcu opublikowalismy na naszych łamach materiał podsumowujący procedurę określoną przez PKP PLK jako recykling mostów i wiaduktów. Zarządca infrastruktury kolejowej wykorzystuje zdemontowane przęsła obiektów w nowych lokalizacjach, najczęściej przenosząc je z linii o znaczeniu magistralnym na trasy o mniejszym obciążeniu ruchem. Obecnie skonkretyzowano plany ponownego użycia elementów konstrukcyjnych z mostu na remontowanym głównym ciągu kolejowym Krakowa.

Przez trzy ostatnie lata proces został zahamowany

Jak zwrócili uwagę nasi czytelnicy, niemal wszystkie wskazane nam przez zarządcę infrastruktury przypadki „recyklingu” dotyczą inwestycji zrealizowanych kilka lat temu. – Większość odzyskanych konsttrukcji mostowych zabudowano do 2016 r. – potwierdza to Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Czemu więc w ostatnim czasie, pomimo dużego nagromadzenia inwestycji infrastrukturalnych, proces ten zwolnił?

–Ponowne wykorzystanie w nowej lokaizacji przęseł odzyskanych w trakcie modernizacji linii kolejowych jest uzależnione od stanu obiektu w tej lokalizacji i jego parametrów technicznych. Aby przęsła mogły zostać użyte, muszą spełniać wymagania w zakresie cech materiałowych oraz długości i wysokości konstrukcyjnej do zabudowy na linii docelowej – tłumaczy nasz rozmówca. Dodaje, że tak w latach ubiegłych, jak i obecnie możliwość zagospodarowania zdemontowanych przęseł uzależniona jest od ich parametrów technicznych i aktualnych potrzeb.

Są jednak kolejne plany „recyklingu”

– Przed podjęciem decyzji o powtórnym wykorzystaniu odzyskane konstrukcje zawsze przechodzą szczegółową ocenę dla potwierdzenia ich przydatności i gwarancji zachowania pełnego bezpieczeństwa ruchu pociągów w nowym miejscu ich zabudowy – podkresla przy tym rzecznik PKP PLK. Wskazuje także na kolejne przypadki „recyklingu”.

– Aktualnie trwają roboty na linii kolejowej nr 26 Łuków – Radom. Ponownie wykorzystywane są tam przęsła odzyskane w trakcie mondernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej – mówi Mirosław Siemiecniec. Przypomnijmy, że podobnej praktyki nie stosuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5