Właściciel terminala w Kątach Wrocławskich ogłosił przetarg na rozbudowę układu torowego bocznicy. Oprócz poprawy parametrów samego terminala inwestycja ułatwi też ruch na linii kolejowej z Wrocławia do Zgorzelca. Na realizację prac według gotowego już projektu przewidziano rok.
Będzie to już drugi etap rozbudowy bocznicy terminala. Inwestor – Schavemaker Invest Sp. z o. o. – zamierza wybudować nowy tor zdawczo-odbiorczy, przedłużyć i połączyć ze sobą kilka kolejnych (po rozbudowie tory uzyskają długość użyteczną co najmniej 740 m, staną się też torami przelotowymi zamiast ślepymi) oraz wybudować elementy towarzyszące (odwodnienie, drogę technologiczną, ogrodzenie, oświetlenie, kanalizację teletechniczną etc.).
Rozbudowana bocznica kolejowa będzie nadal służyć do przyjmowania, rozładunku i załadunku składów intermodalnych. W związku z rosnącym ruchem takich pociągów terminal przy linii kolejowej 274 Wrocław Świebodzki – Jelenia Góra musi zwiększyć zdolność przeładunkową. Rozbudowa układu torowego ułatwi też obsługę pociągów kontenerowych, zmniejszając ilość koniecznych manewrów. W trakcie ich wykonywania nie będzie już trzeba wyjeżdżać na tory szlakowe (składy będą przyjmowane z torów stacyjnych stacji Kąty Wrocławskie i wyprawiane na tory stacyjne na zasadzie jazd manewrowych), co uwolni dodatkową przepustowość na samej linii 274.
Rozjazdy na bocznicy będą przestawiane ręcznie. Zostaną one wyposażone w układ elektrycznego ogrzewania. Maksymalna prędkość ma wynosić 40 km/h.
Inwestycja otrzymała dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Będą one pochodziły z Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na lata 2021-2027. Dofinansowanie terminal zawdzięcza – między innymi – przypisaniu do dwóch przebiegających przez Polskę kolejowych korytarzy towarowych (RFC5 Bałtyk – Adriatyk i RFC8 Bałtyk – Morze Północne).
Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena. Termin składania ofert upływa 31 marca o 8.30. Oferty muszą zachować ważność do 29 maja. Zamawiający oczekuje wykonania zamówienia w ciągu roku od podpisania umowy.