Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Kolej | Świat - Japonia,Rosja,Polska i Europa

Rosjanie chcą linii kolejowej z Londynu do Tokio

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 12.09.2017

 

Rosjanie chcą linii kolejowej z Londynu do Tokio
fot. Martyn Janduła

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rosyjski rząd zaproponował ogromną inwestycję kolejową, która połączyła by 10 krajów. Mowa o linii kolejowej zaczynającej się w Londynie i kończącej się w Tokio. Jej długość miałaby wynosić ok. 13,5 tys. km, a jej trasa ma przebiegać m.in. przez Warszawę.
Rozszerzenie Kolei Transsyberyjskiej

Linia kolejowa ma zaczynać się w Londynie i biec na wschód przez Brukselę, Kolonię, Warszawę i Moskwę. Dalej jej trasa ma leżeć w ciągi obecnej Kolei Transsyberyjskiej łącząc m.in. Nowosybirsk, Irkuck oraz Chabarowsk. Po przejeździe przez tę część Rosji pociąg ma odbijać na północ do miejscowości Lazarev aby potem podążyć na południe przez wyspę Sachalin. Dalej wybudowany miałby zostać 45-kilometrowy most, który połączy rosyjską wyspę z Japonią.
 
Źródło: The Siberian TImes

Rosyjska inicjatywa

– Prowadzimy poważne rozmowy ze stroną japońską i mamy nadzieję, że zdecydują się na budowę drogowo-kolejowego połączenia miądzy wyspami Hokkaido i Sachalin – powiedział Igor Shuvalov pierwszy wicepremier Rosji.
 
Źródło: The Siberian Times
Rosyjski rząd widzi w tej inicjatywie szansę na aktywizację terenów syberyjskich i dalekowschodniej części kraju. Już wcześniej w ramach projektu złożył on Japonii liczne propozycje biznesowe.

Waśnie uniemożliwiają rozwój

Na drodze do realizacji projektu stoją jednak dwie przeszkody. Pierwsza dotyczy tego, że Japonia chciałaby aby budowana kolej była bardziej zaawansowana pod względem technicznym. Druga kwestia dotyczy nierozstrzygniętego od dziesięcioleci sporu o wyspy Kurylskie, które obecnie należą do Rosji.

Te dwa aspekty mogą sprawić, że pomysł, mimo że mógłby przynieść znaczne korzyści, nie stanie się rzeczywistością. Oba kraje muszą przede wszystkim rozprawić się z przeszłością aby móc iść dalej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5