Partnerzy serwisu:

 

Kolej | Biznes - Francja

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru

| Kasper Fiszer źródło: 30.11.2019

 

Soletanche: Grunt pod torowiskiem można wzmacniać bez rozbiórki toru
fot. Pixabay

Zobacz więcej na temat:


Soletanche

Więcej z regionu:

Francja

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

O zaletach promowanej podczas tegorocznego Kongresu Kolejowego technologii „Springsol" umożliwiającej wzmocnienie gruntu pod torowiskiem kolejowym bez konieczności jego rozbiórki rozmawiamy z Tomaszem Wiernikowskim z firmy Soletanche Polska.
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy: Jakie usługi państwa firma może zaoferować branży infrastrukturalnej?

Tomasz Wiernikowski, Soletanche Polska: Jesteśmy firmą geotechniczną. To, co możemy zaoferować branży infrastrukturalnej, to prace związane ze wzmocnieniem nasypów czy gruntów pod istniejącą infrastrukturą kolejową. Mamy także technologie, które umożliwiają nam wykonanie posadowienia takich obiektów jak wiadukty i tunele, które towarzyszą infrastrukturze kolejowej.

Czy podobne roboty wykonują państwo także dla drogownictwa?

Oczywiście. Rozróżnienie pomiędzy koleją a drogownictwem w zakresie robót, którymi się zajmujemy, jest bardzo niewielkie i w zasadzie dotyczy tylko wielkości obciążeń. I tu, i tu zastosowanie mają te same technologie, ale mamy też rozwiązania, które wykorzystujemy tylko w przypadku projektów kolejowych. Technologią, którą chcemy się pochwalić, jest „Springsol". Umożliwia ona realizację wzmocnień pod istniejącymi torami bez konieczności ich demontażu, co znacznie skraca czas wykonania.

Jakie są jej główne zalety?

Najważniejszą jest to, że nie trzeba demontować toru, by przeprowadzić prace modernizacyjne. Robimy tylko by-passy, które omijają pewien odcinek, ale nie ma konieczności jego rozbiórki. Wpływa to na czas prowadzenia całej inwestycji.

Jak duże są oszczędności w tym zakresie?

Trudno mówić o konkretnych liczbach, ale wpływ na skrócenie robót jest naprawdę znaczący.

Czy wraz z przyspieszeniem prac rosną koszty ich prowadzenia?

Jest zupełnie odwrotnie – koszty spadają. Nie musimy budować platform czy demontować istniejącej infrastruktury itd.

Czy w tej technologii zrealizowano już jakieś prace w Polsce?

Jeszcze nie, choć mocno nad tym pracujemy. Oczywiście takie realizacje miały już miejsce w innych krajach. Soletanche Bachy z powodzeniem od wielu lat wykorzystuje technologię „Springsol" w budownictwie kolejowym. W Polsce nasza technologia, choć jest już sprawdzona na świecie, wciąż jest jednak mało znana.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5