Jak dowiedział się Rynekinfrastruktury.pl, PKP PLK wciąż ma szansę nie stracić środków z funduszu CEF na poprawę połączeń kolejowych do portów Trójmiasta. Liczy na przesunięcie terminu realizacji do połowy 2022 roku.
Warte setki milionów złotych projekty obejmujące prace
na liniach kolejowych do portów w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie zostały do konkursu w ramach mechanizmu CEF w II naborze, co oznacza że
trzeba je zakończyć już w 2020 roku.
Mimo, że przygotowania do realizacji tych inwestycji
ruszyły na początku 2016 roku, coraz mniejsze są szanse na ich terminową realizację. Co gorsza, 13 września spółka PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniła wszystkie trzy przetargi
dotyczące poprawy dostępności kolejowej do portów w Gdańsku i Gdyni. Portal RynekInfrastruktury.pl nieoficjalnie dowiedział się, że jest szansa na uratowanie środków unijnych mimo opóźnień. Zarządzająca funduszem CEF agencja INEA (Innovation & Networks Executive Agency) dopuszcza bowiem możliwość uzgodnienia zmiany terminu realizacji projektów portowych.
Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec nie potwierdza w pełni tej informacji. – PKP Polskie Linie Kolejowe mają informacje o możliwości przedłużenia okresu finansowania inwestycji z programu CEF na roboty budowlane na stacji Gdynia Port w ramach projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni” do roku 2022 – stwierdził rzecznik. Według naszych informacji szanse na przedłużenie okresu finansowania dotyczą nie tylko portu w Gdyni, ale też przynajmniej portu w Gdańsku.