Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosiła do składania ofert cenowych na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej dla budowy ekspresowej dwunastki w południowej części województwa mazowieckiego. To ważna informacja dla mieszkańców Radomia.
Chodzi o dwa odcinki: S12 na odcinku granica woj. łódzkiego – węzeł Radom Południe (bez węzła) oraz budowa drogi ekspresowej S12 na odcinku węzeł Radom Południe (z węzłem) – Puławy (węzeł „Bronowice” na obwodnicy Puław).
Zadaniem projektantów będzie analiza wielokryterialna wariantów przebiegu przyszłej S12 oraz przygotowanie materiałów do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
W pierwszym etapie postępowania dla obu odcinków wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu złożyło 12 firm i konsorcjów. Pozytywną weryfikację przeszło 10 wykonawców. Oferty cenowe, zgodnie z zaproszeniem dla odcinka granica woj. łódzkiego – węzeł Radom Południe (bez węzła) powinny wpłynąć do 7 grudnia br., a w przypadku odcinka węzeł Radom Południe (z węzłem) – Puławy (węzeł „Bronowice” na obwodnicy Puław) termin składania ofert to 6 grudnia br.
Odcinki dwunastki na terenie Mazowsza są częścią budowy drogi ekspresowej S12 odcinek Sulejów – Radom – Puławy – Kurów. W sumie mają 107 km, przy czym odcinek od granicy województwa łódzkiego do węzła Radom Południe liczy 42 km, a odcinek pomiędzy Radomiem a obwodnicą Puław 65 km.
PO wybudowaniu ekspresowa dwunastka ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z rezerwą pod trzeci pas. Każdy pas ruchu ma mieć 3,5 m szerokości, natomiast pas dzielący na razie będzie miał 11 m. Droga będzie wyposażona w 2,5–metrowy pas awaryjny.
Ekspresowa dwunastka pozwoli wyprowadzić ruch z centrum Radomia. Obecna DK-12 prowadzi ulicami miasta.