W ostatnim dniu sierpnia 2015 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach podpisała umowę na budowę odcinka G autostrady A1 łączącego węzły Blachownia i Zawodzie. Zadanie wykona konsorcjum Berger Bau. Jest to druga z czterech umów na realizację autostrady w województwie śląskim.
Wartość umowy to 219,382 mln zł, a przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w ciągu 33 miesięcy (bez okresów zimowych). Oferta konsorcjum Berger Bau była najniższą złożoną w tym postępowaniu, lecz przekraczała o około 10% budżet zamawiającego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad określiła limit finansowy na to zadanie na 199,713 mln zł. Żadna ze złożonych ofert nie zmieściła się w podanej kwocie.
Podpisana z konsorcjum Berger Bau umowa jest drugą z czterech, jakie GDDKiA zamierza podpisać na śląski odcinek autostrady A1 Pyrzowice – Częstochowa. Wcześniej, zamawiający zawarł umowę na budowę odcinka H Zawodzie – Woźniki. Kontrakt zrealizuje konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe i Strabag za około 574,5 mln zł.
Cała autostrada A1 od granicy województwa łódzkiego do Pyrzowic ma 74,6 km długości i została podzielona na pięć odcinków. GDDKiA ogłosiła do tej pory przetargi na cztery z nich. Brakuje jeszcze postępowania na prawie 18-kilometrowy fragment od granicy województw do Rząsawy. Odcinek ten, zgodnie z najnowszym Programem Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 zostanie zrealizowany w formule drogowej spółki specjalnego przeznaczenia.
Więcej informacji znajdziesz w Monitorze, a w nim:
- szczegóły dotyczące złożonych ofert
- informacje na temat historii postępowania
- dane o zakresie inwestycji
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.