Oferta konsorcjum Salini, Salini Impregilo oraz Todini Costruzioni Generali została wybrana przez olsztyński oddział GDDKiA za najkorzystniejszą, jaka została złożona w przetargu na odcinek drogi S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK-16.
Długość odcinka objętego przetargiem to 18,4 km, w tym 9,7 km będzie stanowiła trasa ekspresowa S7, a 8,7 km – droga krajowa nr 16. Wartość oferty złożonej przez polsko-włoskie konsorcjum to 995,904 mln zł brutto.
Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.
Powstaną dwa węzły drogowe Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK-16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK-15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.