Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Mosty - Lubuskie

Kostrzyn nad Odrą: Most wygrał z obwodnicą

| Grażyna Kuryłło źródło: RynekInfrastruktury.pl 02.03.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Kostrzyn nad Odrą: Most wygrał z obwodnicą
fot. UM Kostrzyn nad Odrą

Więcej z regionu:

Lubuskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowy most w Kostrzynie nad Odrą ma powstać do 2019 r. Konstrukcja o nośności 50 ton wzniesie się 7 m nad taflę wody. Prawdopodobnie przez jakiś czas będzie on funkcjonować bez obwodnicy łączącej z drogami na Szczecin i na Poznań, ponieważ nie ma gwarancji jej sfinansowania.
Kostrzyn nad Odrą od kilkunastu lat czeka na nowy most. Staremu, zbudowanemu jako prowizorka w czasach powojennych, w każdej chwili grozi zamknięcie. Jest w tak złym stanie technicznym, że nie opłaca się go remontować. Od jesieni nie mogą jeździć po nim autobusy. – Odczuliśmy to boleśnie, ponieważ przestali do nas przyjeżdżać autokarami niemieccy turyści – mówi burmistrz Kostrzyna nad Odrą Andrzej Kunt.

Most ma tylko 7,5 ton nośności, więc zakaz wjazdu mają też ciężarówki z Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Aby przekroczyć granicę muszą jechać 36 km na południe przez Słubice do Świecka albo 60 km na północ do Krajnika Dolnego. – Na stukilometrowym odcinku granicy, na wysokości aglomeracji berlińskiej, przez tyle lat nie powstał ani jeden most. Tymczasem do strefy wjeżdża na dobę tysiąc tirów, z tego 70 proc. stanowi eksport na Zachód – wylicza burmistrz. Przypomina, że zgodnie z międzynarodową umową za stary most odpowiada Polska.

– Czyli pod naszym zarządem został doprowadzony do stanu krytycznego. Dla naszego regionu oznacza to katastrofę, ale dla państwa – wstyd lub skandal międzynarodowy, bo nie tylko nie budujemy nowego, ale jeszcze prawdopodobnie zamkniemy stary – martwi się Andrzej Kunt.

Cały tekst przeczytasz w Monitorze, a w nim znajdziesz szczegółowe informacje o planach miasta i GDDKiA dotyczących budowy mostu i obwodnicy, szansach na realizację projektu oraz zaletach płynących z wykonania trasy i mostu. Zapraszamy do naszego nowego serwisu!

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5