Na krośnieńskim lotnisku trwa budowa lotniskowej infrastruktury. Poza pasem startowym, którego budowę rozpoczęto w grudniu 2015 roku, miasto planuje też wybudować dodatkowe drogi kołowania i płytę postojową.
W najbliższym czasie krośnieński port zyska więc utwardzaną drogę startową (wyposażoną w oświetlenie nawigacyjne), drogę kołowania DKE wraz z płytą tankowania PTS (wraz z oświetleniem nawigacyjnym) oraz drogę kołowania DKC. Droga startowa jest obecnie odnawiana, podobnie jak pozostała część infrastruktury. W planach jest również budowa infrastruktury elektrycznej lotniska: urządzeń takich jak m.in. radiolatarnia NDB, METEO, linie kablowe i złącza. Oprócz tego wyposażona zostanie wieża kontroli lotów i wykonane oświetlenie płyty tankowania PTS wraz z złączem ZK-PTS. Oczywiście to tylko fragment prac planowanych do przeprowadzenia w tym porcie.
Rozszerzeniem prac o dwa odcinki dróg kołowania i budowę płyty postojowej zajmie się to samo konsorcjum firm, które dziś buduje pas startowy. To Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych w Krośnie, które dodatkową pracę będą musiały ukończyć wraz z końcem bieżącego roku. Chodzi o dwa odcinki dróg kołowania, płytę postojową, oznakowanie dróg, system odwodnienia infrastruktury. Zdaniem władz miasta to infrastruktura niezbędna dla podniesienia atrakcyjności terenów inwestycyjnych położonych w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska i przeznaczonych pod działalność lotniczą.
Dzięki inwestycjom przedsiębiorcy mają mieć łatwiejszy dostęp do drogi startowej od strony Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Ich koszt to około 2 mln zł. Pieniądze udało się zdobyć dzięki oszczędnościom.
Dzięki poczynionym pracom lotnisko osiągnie kod referencyjny 2B i będzie mogło służyć do rozwoju funkcji szkoleniowych. Zmiany w strefie lotniska mają między innymi wzbogacić istniejącą ofertę o szkolenia mechaników branży lotniczej, jak również umożliwić firmom produkującym samoloty testowanie ich na krośnieńskim lotnisku.