W przetargu na budowę drogi ekspresowej S8 od granicy województwa podlaskiego do istniejącej obwodnicy Zambrowa oferty cenowe złożyło sześć firm i wykonawców. Ich wartość waha się od niemal 455 mln zł do prawie 537 mln zł. Budżet zamawiającego to 539,6 mln zł, co oznacza, że wszystkie oferty zmieściły się w tym limicie.
Najtańsza oferta została złożona przez konsorcjum Rubau Polska i Construcciones Rubau. Budowę 15-kilometrowego odcinka S8 wykonawca wycenił na 454,9 mln zł, co jest kwota niższą jedynie o 1,79 mln zł od propozycji Budimeksu. Ten złożył ofertę o wartości 456,6 mln zł.
Oferta najdroższa, o wartości 536,9 mln zł wpłynęła od konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki, Planeta i Mazowieckie Mosty. Pozostali oferenci to konsorcjum Aldesa (504,308 mln zł), konsorcjum Mirbud i Erbedim (478,470 mln zł) oraz Astaldi (498,509 mln zł).
Oferty zostaną ocenione pod względem trzech kryteriów: ceny (90%), terminu zakończenia realizacji zadania (5%) oraz okresu gwarancji (5%). Wszystkie przedsiębiorstwa zaoferowały 22-miesięczny termin realizacji prac oraz najdłuższą, 10-letnią gwarancję.
Odcinek drogi S8 od granicy województwa do obwodnicy Zambrowa będzie miał 14,91 km długości. Został zaprojektowany jako dwujezdniowa droga ekspresowa, z rezerwą pod trzeci pas ruchu. Na trasie powstanie miedzy innymi jeden most i siedem wiaduktów – będą wykonane od razu dla przekroju trzypasmowego. Na tym odcinku S8 pojawi się jeden węzeł – Szumowo.
Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przewiduje rozstrzygnięcie przetargu na grudzień tego roku. Podpisanie umowy zaplanowano na styczeń 2015 roku.