- Mamy pewne narzędzia, które wdrażamy w zakresie transportu publicznego. W przyszłej perspektywie w Celu 4, czyli niskoemisyjnej gospodarce, wspierane będą projekty transportowe o wysokiej ekologiczności. Zapewnimy to poprzez odpowiednie kryteria ich punktowania - zaznaczyła Wolińska-Bartkiewicz, mówiąc na temat następnej perspektywy budżetowej UE.
- Musimy przygotować ogólny plan transportowy, z którym komplementarne powinny być wszystkie inne plany na poziomie regionalnym. To bardzo trudne zadanie. Jednak konieczne jest usprawnienie działania na tym polu. Wszyscy wiemy, jak duże są perturbacje w tworzeniu tego dokumentu. Będziemy otwarci i będziemy reagować na wszystkie uwagi dotyczące tego planu. Chciałabym w związku z tym zachęcać do patrzenia na te sprawy nie poprzez pryzmat własnego interesu, ale interesu pasażera. Czas dojazdu w aglomeracjach nie powinien być dłuższy niż 30 minut. Projekty, które temu sprzyjające, będą premiowane w kolejnej perspektywie unijnej - oświadczyła wiceminister.
- Odnośnie przyszłej perspektywy unijnej, wartość potrzeb zidentyfikowanych w zakresie transportu publicznego, jak również np. projektów informatycznych wspierających, to rząd 280 mld zł. To pokazuje skalę potrzeb, choć oczywiście nie będziemy mieli aż takich pieniędzy. Wybierzemy tylko te projekty, które będą dojrzałe i najlepiej będą służyć pasażerowi - stwierdziła Patrycja Wolińska-Bartkiewicz.
Redakcja i reklama w portalu
Skład redakcji i dane kontaktowe >
Regulamin
Serwisy partnerskie:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Railway Market
Rynek Lotniczy