Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Regulacje - Polska

Kwieciński dla RI: Ministerstwo Rozwoju bezwzględnie potrzebne

| Emilia Derewienko źródło: RynekInfrastruktury.pl 10.11.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Kwieciński dla RI: Ministerstwo Rozwoju bezwzględnie potrzebne
fot. RK

 

– Połączenie ministerstwa infrastruktury z ministerstwem rozwoju kompletnie się nie sprawdziło. Rozdzielenie ich na dwa odrębne podmioty jest niezbędne – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” Jerzy Kwieciński, nowy wiceminister rozwoju w rządzie Beaty Szydło.
Beata Szydło przedstawiła wczoraj swoich kandydatów na szefów resortów, jednak zmiany kadrowe w polskim rządzie to niejedyne, jakie czekają kraj w najbliższym czasie. Zmieni się również struktura ministerstw – duże zainteresowanie budzi nowe superministerstwo rozwoju regionalnego. Na jego czele stanie Mateusz Morawiecki, aktualny prezes zarządu Banku Zachodniego WBK, syn opozycjonisty z okresu PRL, Kornela Morawieckiego. Stanowisko wiceministra rozwoju regionalnego ma objąć Jerzy Kwieciński, dotychczasowy szef resortu ds. rozwoju regionalnego Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC oraz były wiceminister rozwoju regionalnego w latach 2005-2008.

Dobra wiadomość?

MIR zostało utworzone w 2013 roku jako połączenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz organów Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Teraz MRR zostanie wydzielone z dotychczasowego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, które będzie stopniowo wygaszane. Formalnie zniknie również dotychczas odrębny resort gospodarki, którego kompetencje przejmie ministerstwo rozwoju. – Rozdzielenie ministerstw rozwoju i infrastruktury jest niezbędne – ocenia w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” nowy wiceminister rozwoju regionalnego, Jerzy Kwieciński.

– Połączenie ministerstw kompletnie się nie sprawdziło. Osoby, które zajmowały się infrastrukturą, rozpraszały się na rozwój regionalny i politykę rozwoju; polityka rozwoju w ostatnich miesiącach była jednak zupełnie zaniedbana, czego efektem jest grożące nam teraz niewykorzystanie potężnych pieniędzy unijnych. Dwa obszary zostały połączone i ani jeden nie jest z tego zadowolony, ani drugi – mówi nam nowy wiceminister.

Jerzy Kwieciński tłumaczy, że problemy, związane z podziałem kompetencji na dwa nowe podmioty, nie powinny się pojawić. W Ministerstwie Rozwoju skoncentrowane będą: polityka rozwoju, zarządzanie i koordynacja nowych funduszy europejskich oraz cała część gospodarcza. Resort infrastruktury stanie się osobnym organem.

Decyzję o utworzeniu superministerstwa pozytywnie ocenia również Maciej Grelowski, minister infrastruktury Gospodarczego Gabinetu Cieni BCC. – Wyłączenie ministerstwa rozwoju z MIR-u to bardzo dobra wiadomość – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”.

Grelowski przyznaje, że chociaż sam był początkowo zwolennikiem połączenia obu resortów, w jego ostatnich sugestiach znalazła się propozycja rozdzielenia obu podmiotów. – Połączenie w MIR obu resortów było nieudanym eksperymentem, dopasowanym do innej koncepcji osobowej. Byłem entuzjastą połączenia, bo widziałem w tym sens, natomiast ludzie odpowiedzialni za decyzje ministerstwa byli bardziej zajęci sobą niż resortem, co przyczyniło się do nierównowagi. W ostatnich naszych zaleceniach sugerowaliśmy więc, że należałoby się zastanowić nad rozdzieleniem MIR-u – komentuje Maciej Grelowski.

Nowe wyzwania

Zdaniem Macieja Grelowskiego, nowy resort stoi przed zadaniem podźwignięcia kondycji polskiej kolei, ale nie tylko. – Najważniejszymi zadaniami superministerstwa będzie przede wszystkim rozwój kolei i zamknięcie systemu drogowego w Polsce. Ważne jest, aby nie epatować kilometrami i wielkościami nakładów, ale raczej koncentrować się na jakości i trwałości dróg – przekonuje Grelowski w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”.

Zapytany o najważniejsze zadania dla resortu rozwoju, wiceminister Jerzy Kwieciński wstrzymuje się od odpowiedzi, aby poczekać na decyzje swojego przełożonego. Jedna kwestia nie budzi jednak jego wątpliwości. – Będzie na pewno bardzo dużo do poprawienia po poprzednim rządzie – mówi Jerzy Kwieciński w rozmowie z naszym portalem.

 
Czytaj też:

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5