Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Lokalne - Łódź

Łódź: 12 mln zł dofinansowania unijnego na Nowowęglową

| Roman Czubiński źródło: 11.04.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Łódź: 12 mln zł dofinansowania unijnego na Nowowęglową
Widok na ślad przyszłej ul. Nowowęglowejfot. Roman Czubiński

Więcej z regionu:

Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Łódzki Zarząd Dróg i Transportu uzyskał dofinansowanie na przedłużenie głównej arterii dojazdowej do dworca Łódź Fabryczna i Nowego Centrum Łodzi z kierunku wschodniego. – To pierwsza umowa na dofinansowanie inwestycji transportowej ze środków bieżącej unijnej perspektywy budżetowej – informuje prezydent miasta Hanna Zdanowska.
Były tory, będzie jezdnia

Przedmiotem jest budowa ulicy Nowowęglowej na odcinku nieobjętym kontraktem na budowę dworca Łódź Fabryczna, czyli jej przedłużenie na wschód od ul. Wierzbowej do ul. Kopcińskiego (DK14) wraz z budową węzła przy Wydawniczej. Ulica zostanie poprowadzona w śladzie czynnego do października 2011 r. torowiska kolejowego (obecnie linia nr 17 biegnie w tym miejscu pod ziemią). Droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zapewni dojazd do dworca nie tylko pojazdom indywidualnym, ale i dalekobieżnej komunikacji autobusowej, korzystającej z dworca na poziomie -8.

– Inwestycja będzie kosztowała ok. 36 mln zł, a dofinansowanie wyniesie ok. 12 mln zł – dodaje prezydent miasta.

Inwestycje towarzyszące

Konieczna będzie również przebudowa ul. Kopcińskiego tak, by wjazd na Nowowęglową był możliwy zarówno z wschodniej, jak i zachodniej nitki. – Nowa ulica będzie też miała połączenie z ul. Tuwima, która stanie się na końcowym odcinku ślepa – wyjazd z niej na Kopcińskiego będzie możliwy tylko poprzez Nowowęglową i Wydawniczą. Przebudowa czeka też pętlę autobusową przy Wydawniczej – wylicza dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. Przy samej Nowowęglowej przewidziano pozostawienie pasa rezerwy pod przyszłą budowę linii tramwajowej (ma ona stać się częścią opisywanego już przez nas projektu „Trasa W-Z II”, zwanego również „Tramwajem dla Łodzi”).

Realizacja inwestycji będzie mogła rozpocząć się po zakończeniu budowy dworca Łódź Fabryczna, planowanym na 30 sierpnia. – Wprowadzenie środków do budżetu miasta będzie już tylko czynnością techniczną. Potem zaczniemy przygotowywać postępowanie przetargowe na budowę – dodaje dyrektor ZDiT. Ulica powinna być gotowa do końca 2017 r.

...a w sprawie dojazdów wciąż brak decyzji

Znacznie ważniejszą i droższą inwestycją drogową, którą miasto zamierza przeprowadzić przy wsparciu funduszy unijnych, jest jednak budowa i modernizacja dojazdów do autostrad A1 i A2 oraz do drogi szybkiego ruchu S14. Przypomnijmy: łódzki magistrat czeka na decyzję Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa w sprawie zakwalifikowania przyszłej obwodnicy Nowosolnej (dojazd do węzła Brzeziny na A1) do ciągu drogi krajowej. Bez tego postanowienia Łódź nie będzie mogła skorzystać ze środków unijnych, a na samodzielne sfinansowanie budowy miejskiego budżetu nie stać. – Promesa z ministerstwa jest koniecznym warunkiem wybudowania tych dojazdów. Mamy rozpisany przetarg, wierzymy, że będziemy mieli wszystkie dokumenty konieczne do aplikowania o środki unijne – ale kluczowa decyzja nie jest w naszej gestii – mówiła na początku marca H. Zdanowska. Podobny problem dotyczy planowanego dojazdu do węzła Radogoszcz na S14.

Co zmieniło się w ciągu ostatniego miesiąca? Odpowiedź z MIB nadal nie nadeszła. – Otrzymaliśmy jednak pismo z Urzędu Wojewódzkiego, w którym wojewoda Zbigniew Rau potwierdza konieczność budowy dojazdów i deklaruje wsparcie w zakresie lobbingu w ministerstwie – informuje prezydent Łodzi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5