Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Biznes - Łódź

Łódź: Na Skrzyżowaniu Marszałków estakady nie będzie. Na razie

| Roman Czubiński źródło: Transport-Publiczny.pl 07.05.2015

PARTNERZY DZIAŁU


 

Łódź: Na Skrzyżowaniu Marszałków estakady nie będzie. Na razie
Wizualizacja estakadyŹródło: SkyScraper City

Zobacz więcej na temat:

Drogi lokalne

Więcej z regionu:

Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

– Estakada na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i al. Śmigłego-Rydza na razie nie będzie budowana – ogłosiła dziś rano prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Uzasadnieniem tej decyzji była opinia wyrażona przez łodzian podczas konsultacji społecznych.
Władze Łodzi nie wykluczają jednak ponownego rozpatrzenia kwestii przebudowy skrzyżowania za kilka lat. – Zobaczymy, jak rozłoży się ruch po otwarciu autostrady A1 na odcinku Stryków – Tuszyn i, mam nadzieję, w niedalekiej przyszłości zachodniej obwodnicy Łodzi w ciągu drogi S-14 – mówi prezydent.

Konsultacje w sprawie estakady ogłoszono niespodziewanie w połowie kwietnia po tym, jak do Internetu wyciekły wizualizacje budowli. Na wyrażenie opinii pozostawiono łodzianom niewiele czasu – zaledwie dwa tygodnie. Część mieszkańców, zwłaszcza zrzeszonych w łódzkich organizacjach pozarządowych, uważała, że w połączeniu z innymi czynnikami, takimi jak brak udostępnienia wystarczająco szczegółowych danych (m. in. prognoz ruchu), nie sprzyjało to podjęciu przez łodzian racjonalnej decyzji i stawiało sens konsultacji pod znakiem zapytania. – Byli tacy, którzy wietrzyli jakiś spisek albo podstęp. Na szczęście ten etap mamy już za sobą. Zaprosiliśmy przeciwników budowy wiaduktu do przedstawiania na każdym spotkaniu swoich argumentów. Mój głos, głos każdego z Państwa oraz wszystkich łodzian waży tyle samo – odpowiadała prezydent miasta, zwracając się do radnych podczas zwołanej w sprawie estakady sesji nadzwyczajnej.

Łodzianie mogli wyrażać swoją opinię na trzy różne sposoby. W każdej z pięciu dzielnic zorganizowano spotkania z mieszkańcami. Uczestnicy spotkania na Widzewie (dzielnica, na której terenie leży Skrzyżowanie Marszałków) wypowiedzieli się jednomyślnie przeciwko inwestycji. Przewaga przeciwników inwestycji, choć już nie tak wyraźna, zaznaczała się także podczas spotkań w pozostałych dzielnicach.

Drugą formą konsultacji była możliwość korespondencyjnego zgłaszania opinii. Również wśród wysyłających formularze zwolennicy pozostawienia skrzyżowania w dotychczasowym kształcie inwestycji stanowili zdecydowaną większość.

Ostatnią, niejako korygującą formą zbierania opinii był sondaż telefoniczny, przeprowadzony w dniach 27-29 kwietnia przez jedną z firm badawczych. 42% jego uczestników wypowiedziało się przeciwko estakadzie, poparło ją zaś 58%.

Odbyło się także spotkanie ekspertów – specjalistów w zakresie transportu, przedstawicieli środowiska urbanistów, architektów oraz organizacji pozarządowych zajmujących się zrównoważonym transportem. Organizatorzy sprawiali wrażenie, jakby poprzez m.in. wyznaczenie terminu spotkania zaledwie na dwa dni przed zakończeniem zbierania opinii (i dokładnie w dniu rozpoczęcia przeprowadzania sondażu telefonicznego) starali się pomniejszyć jego rangę, co również było krytykowane. Większość ekspertów skrytykowała projekt budowy wiaduktu. – Uważam, że po zakończeniu jesienią bieżącego roku większości inwestycji na drogach w centrum Łodzi przepustowość układu drogowego wzrośnie na tyle, że budowa estakady nie będzie potrzebna. Ale jeśli już należałoby budować jakieś rozwiązanie bezkolizyjne, znacznie lepszą opcją byłby tunel – mówił wiceszef Łódzkiej Okręgowej Izby Architektów i były dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej Roman Wieszczek.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5