Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Lokalne - Łódź

Łódź: Pierwszy etap przedłużenia al. Kościuszki - otwarto oferty

| Roman Czubiński źródło: RynekInfrastruktury.pl 12.01.2015

PARTNER DZIAŁU


 

Łódź: Pierwszy etap przedłużenia al. Kościuszki - otwarto oferty
fot. Trakt

Zobacz więcej na temat:

Drogi lokalne
Inwestycje drogowe

Więcej z regionu:

Łódź

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

6,2 mln zł to wartość najtańszej oferty złożonej w przetargu na przebudowę skrzyżowania al. Politechniki z Potza/Wołową. Jeśli sprawdzenie ofert przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu nie wykaże nieprawidłowości, a pozostali oferenci nie złożą odwołań, inwestycja rozpocznie się w marcu, a zakończy we wrześniu bieżącego roku.
Przypomnijmy: budowa przedłużenia al. Kościuszki ma być realizowana w trzech etapach. Zadania opatrzone numerami 1 i 2 obejmują przebudowę istniejącej al. Kościuszki na odcinku Żwirki - Radwańska, budowę nowego odcinka od Radwańskiej do Wólczańskiej oraz rozbudowa ul. Potza, będącej dalszym ciągiem nowej drogi. "Zadanie trzecie" – przebudowa wspomnianego skrzyżowania – będzie realizowane w pierwszej kolejności. Dlaczego? Jest to najtańszy z etapów.

– Poza tym w sąsiedztwie skrzyżowania ma powstać w najbliższych latach kilka ważnych inwestycji – tłumaczy wicedyrektor Zarządu Dróg i Transportu Katarzyna Mikołajec. Chodzi m. in. o planowane osiedla mieszkaniowe, budowaną już galerię handlową i akademickie centrum sportowe. Inwestor centrum handlowego ze swej strony ma wyremontować ul. Rembielińskiego oraz Wołową i doprowadzić tę drugą do al. Politechniki, a następnie przekazać te ulice miastu. Niewykluczone, że przy okazji zostanie wymieniona także część instalacji podziemnych.

Innym argumentem na rzecz rozpoczęcia budowy właśnie od strony al. Politechniki są trwające już inwestycje drogowe w centrum miasta (pobliska Trasa W-Z i nieco bardziej oddalony układ komunikacyjny przy nowym dworcu Łódź Fabryczna) oraz związane z nimi utrudnienia. – Utrudnienia przy al. Politechniki, mimo przerzucenia ruchu kołowego na jedną nitkę, będą do opanowania – ocenia wicedyrektor ZDiT. Oprócz tego zamawiający postawił warunek utrzymania ciągłości ruchu tramwajowego wzdłuż alei.


Większy widok mapy

Warto wspomnieć, że kolejne etapy na razie nie mają zagwarantowanego finansowania w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta. ZDiT zamierza dopiero skierować do Rady Miejskiej wniosek o przyznanie dodatkowych funduszy na ten cel. Całość (wraz z realizowaną w tym roku przebudową skrzyżowania) ma kosztować ok. 35 mln zł.

Przedłużenie al. Kościuszki powinno znacząco zmienić sytuację komunikacyjną na południu łódzkiego Śródmieścia. Należy spodziewać się przede wszystkim odciążenia ul. Radwańskiej, która obecnie przenosi duży ruch samochodowy właśnie między kończącą się na jej wysokości al. Kościuszki a al. Politechniki. ZDiT zapowiada jednak, że odcinek Wólczańska - al. Politechniki, na którym droga będzie przecinała tereny Międzynarodowych Targów Łódzkich, może być zamykany na czas większych imprez targowych. Wjazd mają wówczas uniemożliwiać wysuwane z jezdni słupki, podobne do tych zainstalowanych podczas niedawnego remontu na deptakowej Piotrkowskiej. Droga na tym odcinku ma też mieć zwężony przekrój (jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu) i obniżone krawężniki.

Na pozostałym odcinku przedłużenie al. Kościuszki ma mieć przekrój 2x2. Taką szerokość otrzyma też po przebudowie odcinek Radwańska - Żwirki. Obecny trzeci pas alei, wykorzystywany głównie do parkowania, zostanie zlikwidowany, a miejsca parkingowe zostaną przeniesione poza obszar jezdni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS