Partnerzy serwisu:

 

Lotniska | Krajowe - Radom

Radom: W jaki sposób MON zamierza wspierać lotnisko?

| Justyna Urbaniak źródło: RynekInfrastruktury.pl 20.02.2017

 

Radom: W jaki sposób MON zamierza wspierać lotnisko?
fot. Port Lotniczy Radom

Więcej z regionu:

Radom

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ministerstwo Obrony Narodowej obiecało inwestycje na radomskim lotnisku. Jednak zdaniem posła Leszka Ruszczyka z Platformy Obywatelskiej, lista zaplanowanych prac nie ma znaczenia dla działalności cywilnego Portu Lotniczego Radom.
Ruszczyk problem wyłożył w swojej interpelacji poselskiej, zwracając uwagę na to, iż lotnisko w Radomiu pełni funkcje zarówno cywilne, jak i wojskowe. Jego zdaniem poprawa infrastruktury lotniska służyłaby zarówno stronie wojskowej i szkoleniu polskich pilotów, jak również działalności Portu lotniczego Radom. Deklaracje, jakoby inwestycje w infrastrukturę miały zostać poczynione, złożył w październiku ubiegłego roku minister Antoni Macierewicz.

Na interpelację odpowiedział z upoważnienia ministra Bartłomiej Grabski, podeskretarz stanu MON. Czytamy w niej, że „zgodnie z zatwierdzonym przez Ministra Obrony Narodowej w dniu 1 grudnia 2016 r. planem inwestycji budowlanych w latach 2017-2022, w celu poprawy funkcjonowania 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego, zaplanowane są trzy inwestycje, w tym dwie kontynuowane, związane z infrastrukturą techniczną i szkoleniową ww. lotniska, tj.: budowa systemu ochrony obiektów (wartość szacunkowa 4,4 mln zł, lata realizacji 2006-2021), budowa budynku na potrzeby infrastruktury symulatora lotu PZL 130 ORLIK TC-II GARMIN (wartość szacunkowa 10 mln zł, lata realizacji 2013-2019) oraz budowa magazynu środków bojowych wraz z obwałowaniem (wartość szacunkowa 4 mln zł, lata realizacji 2017-2019)”.

Grabski dodał również, że w 2017 roku realizowane są dwa zadania – budowa biura przepustek wraz z przebudową bramy wjazdowej oraz modernizacja sieci elektroenergetycznej hangarów nr 2 i nr 4 (łączna wartość powyższych inwestycji budowlanych wynosi ok. 2,8 mln zł, inwestycje planowane do zakończenia w 2018 r.).

Ponadto, w drugim kwartale bieżącego roku zostanie zainstalowany radiolokacyjny system lądowania GCA-2000M w wersji mobilnej. Wskazany system przeznaczony jest do kierowania statkami powietrznymi, prowadzenia naziemnej kontroli sytuacji powietrznej w rejonie lotniska oraz do zabezpieczenia lądowania statków powietrznych w zwykłych i trudnych warunkach atmosferycznych w dzień i w nocy. 

Według Ruszyka są to jednak inwestycje marginalne, bo radomski port, by mógł się dalej rozwijać, potrzebuje przede wszystkim przedłużenia drogi startowej. Obecna nie spełnia bowiem wymogów unijnych dla lotnictwa cywilnego i jest za krótka.  W 2018 roku wejdą w życie nowe, zaostrzone wymagania techniczne dotyczące dróg startowych na wszystkich europejskich lotniskach. Dotyczą one tzw. niwelety, czyli wyrównania pasów w płaszczyźnie podłużnej. To kosztowna zmiana, która dotyczy praktycznie wszystkich polskich portów regionalnych. Większość z nich to zadanie ma już za sobą. Zostało jedynie lotnisko w Krakowie i... Radom. W tym ostatnim porcie konieczny jest remont i wydłużenie pasa do 2,5 km, konieczna jest również budowa płyty postojowej, przydałby się również system ILS. Wszystkie inwestycje miałyby pochłonąć minimum 46 mln zł. W przypadku nie zrealizowania inwestycji lotnisko w Radomiu może mieć poważne kłopoty.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS