Dobiegła końca modernizacja starej części Terminala A na Lotnisku Chopina. Najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce jest już dostępny dla pasażerów. Jego uruchomienie nastąpiło dzień wcześniej, niż początkowo planowano. Wszystko ze względu na drugą turę wyborów i premier Ewę Kopacz, która była gościem specjalnym dzisiejszej uroczystości.
Swoje nowe życie terminal rozpoczyna w całkiem nowych szatach: 60 tys. metrów powierzchni, siedem kondygnacji i 1,3 tys. pomieszczeń. – Żadne inne lotnisko w Polsce nie może się poszczycić tak ogromnym, a równocześnie tak pięknym obiektem. Warszawski terminal jest też jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w całej Europie – przekonuje Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina.
Nowy terminal zastępuje stary budynek znany ze swojego charakterystycznego „buraczkowego” dachu i tworzy z dotychczas używaną częścią terminala jednolitą całość zintegrowaną pod względem architektonicznym, technicznym i funkcjonalnym.
Do dyspozycji pasażerów w nowej części jest 48 stanowisk check-in i sześć stanowisk samoobsługowych (ich liczbę z czasem będzie można zwiększyć). W nowych halach odlotów i przylotów znajdują się kasy linii lotniczych, stanowiska biur podróży, nowe stanowiska wypożyczalni samochodów, a także biura linii lotniczych. Komfort podróżnych w znaczący sposób podnosi bezpośrednie połączenie z podziemną stacją kolejową pod terminalem.
– Wszystkie te zmiany zwiększają komfort obsługi pasażerów i przepustowość portu, która w ciągu najbliższych 15 lat może osiągnąć poziom ponad 20 mln osób rocznie. Dzięki temu nasze lotnisko ma szansę stać się najważniejszym i największym portem w Europie Środkowej. Mamy takie ambicje – mówi Michał Kaczmarzyk, dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie.
Eleganckie sklepy i restauracje
W nowej części terminala pasażerowie mają do dyspozycji 15 nowych sklepów o łącznej powierzchni prawie 3 tys. m kw. Nowością są sklepy z towarami znanych i ekskluzywnych marek, m.in.: Michael Kors, Ermenegildo Zegna, Emporio Armani, Salvatore Ferragamo, Burberry i Ralph Lauren, jest również salon Samsunga z najnowszą ofertą tej firmy (jeden z nielicznych na świecie salonów firmowych na lotnisku) oraz sklep z ubraniami i zabawkami dla dzieci marki M&M’s.
Lotnisko poszerza także swoją ofertę gastronomiczną. Na 2,5 tys. m kw. zaaranżowanych zostało 10 restauracji i barów. Nowa powierzchnia pozwoliła na umieszczenie na Lotnisku Chopina oczekiwanych przez wielu pasażerów restauracji typu fast food (m.in. restauracja McDonald’s). Pojawią się też kawiarnie Espressamente Illy i McCafé oraz kawiarnia Bread&Co z rozszerzoną ofertą. Miłośnicy dań restauracyjnych mogą skorzystać z oferty restauracji The Flame i Misa. Nowością jest strefa food court z trzema lokalami ze zróżnicowaną ofertą obejmującą dania fast food, kuchnię włoską i kuchnię polską. Wszystkie te lokale działają we wspólnym systemie płatności, co pozwoli na elastyczny wybór posiłków przez pasażerów.