Spółka „Warmia i Mazury” zarządzająca lotniskiem Olsztyn-Mazury wygrała przetarg na promocję lotniczą walorów województwa warmińsko-mazurskiego, ogłoszony przez regionalną organizację turystyczną. Koszt kampanii to 4,8 mln zł.
Reklamy walorów turystycznych i gospodarczych regionu mają się pojawić w terminalu pasażerskim, na pokładach samolotów i w centrum jednego z miast w Polsce (którego liczba mieszkańców przekracza 100 tys.). Spółka z Szyman była jedynym oferentem w przetargu. Umowa na realizację zamówienia wartego 4,8 mln zł zostanie podpisana 17 maja.
Kampania promocyjna ma pokazać, że warto latać na Mazury samolotem. Całość potrwa 16-20 tygodni. W terminalu pasażerskim zaplanowano już wyświetlanie filmu promującego region. Reklamy znajdą się również na bilbordach, stojakach i innych nośnikach, a także na stronie lotniska.
Województwo będzie też przedstawiane w magazynach pokładowych samolotów obsługujących rynek brytyjski i niemiecki, o regionie będzie można również przeczytać na stronach internetowych i profilach przewoźników w mediach społecznościowych.
Lotnisko w Szymanach uruchomiło swoją działalność 20 stycznia bieżącego roku. Obecnie obsługiwane są stąd połączenia do Berlina i Krakowa, realizowane przez Sprint Air. Następni dwaj przewoźnicy uruchomią połączenia w połowie czerwca. Będzie to słoweńska linia Adria z trasą do Monachium, oraz węgierski Wizz Air z połączeniem do Londynu.
Do tej pory mazurskie lotnisko obsłużyło już około 3 tys. pasażerów. Liczba ta do końca roku powinna sięgnąć 30 tys. Promocja regionu ma pomóc w dotarciu z ofertą do szerszej grupy potencjalnych klientów.
Prezes spółki zarządzającej lotniskiem Leszek Krawczyk zapowiada, że wkrótce w Szymanach podpisane zostaną umowy z kolejnymi trzema przewoźnikami. Oznacza to uruchomienie połączenia krajowego i trzech zagranicznych, w tym lotów do Niemiec i na Wyspy Brytyjskie. Jedną z bardziej pewnych linii jest Ryanair, choć na oficjalne informacje trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.