Partnerzy serwisu:

 

Drogi | Biznes - Polska

LOTOS Asfalt: Nowoczesny asfalt to redukcja kosztów budowy i minimalizacja ryzyk

| Edyta Wsół źródło: RynekInfrastruktury.pl 06.07.2015

PARTNER DZIAŁU


 

LOTOS Asfalt: Nowoczesny asfalt to redukcja kosztów budowy i minimalizacja ryzyk
fot. fotolia

Zobacz więcej na temat:

Innowacje
Lotos Asfalt

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Producenci asfaltu mają w swojej ofercie innowacyjne materiały ułatwiające budowę i zmniejszające koszty realizacji prac. LOTOS Asfalt stara się, by wśród zamawiających i wykonawców szerzyć wiedzę na temat tych produktów. – Chcemy, by każdy dostrzegł wartości dodane i mógł stworzyć wewnętrzne zapotrzebowanie na taki produkt – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Paweł Czajkowski z LOTOS Asfalt.
Edyta Wsół, „RynekInfrastruktury.pl”: Jaki jest odbiór innowacyjnych produktów LOTOS Asfalt przez zamawiających i wykonawców?

Paweł Czajkowski, szef Biura Badań i Rozwoju, LOTOS Asfalt: Nasza oferta spotyka się z bardzo dobrym odbiorem klientów, którzy jednocześnie bardzo dokładnie weryfikują i testują nasze nowe asfalty według swoich potrzeb. Są oni świadomi również, że przy zastosowaniu innowacyjnych wyrobów w szczególności należy uwzględnić pełną ekonomię procesu budowy dróg, a nie tylko koszt zakupu materiału wejściowego.

Koszty produkcji nowych produktów, w szczególności asfaltu WMA, lepiszcza asfaltowe zawierają specjalne dodatki poprawiające właściwości ponadnormatywne. Rolą producenta jest udowodnienie inwestorowi i wykonawcy, że podwyższony koszt początkowy poniesiony podczas zakupu produktu zwraca się w trakcie realizacji inwestycji. Podobnie było w okresie pierwszych lat wdrażania asfaltów modyfikowanych w Polsce, w przypadku których początkowo przechodziły one przez okres testowania, weryfikacji a dziś nikt nie dyskutuje nad stosowaniem tych wyrobów a wręcz branża domaga się coraz bardziej zaawansowanych asfaltów zapewniających najwyższą trwałość nawierzchni.

Jakie są zalety zastosowania tych produktów?

W przypadku wykorzystania asfaltów WMA, klienci potrafią obniżyć koszty produkcji MMA, zwłaszcza koszty paliwa są istotnym kosztem przy budowie dróg, a tutaj jest ogromny potencjał, który producent MMA może wykorzystać do zwiększenia konkurencyjności na rynku. Dodatkowo, jeśli firma budowlana dysponuje swoim potencjałem badawczym, potrafi zoptymalizować receptę MMA i na tym etapie wyższy koszt surowca bilansuje się poprzez zużycie specjalnego asfaltu zamiast standardowego.

Redukcja kosztów i minimalizacja ryzyka stanowią dodatkowy zysk firmy budowlanej.
Warto nadmienić, że wykorzystanie asfaltu WMA to również minimalizowanie narażenia pracowników na czynniki szkodliwe takie jak wysoka temperatura i kontakt z oparami asfaltu. Produkty, które wychodzą naprzeciw potrzebom klientów oraz poprawiają środowisko i warunki pracy są w szczególności pożądane.

Ważne przy promocji takich produktów jest też wsparcie administracji rządowej i inwestorów, którzy wyznaczają ścieżki rozwoju a producenci materiałów starają się w nie wpisać. Podczas konferencji odbywającej się w ramach Targów Autostrada w Kielcach dyrekcja GDDKiA pokazała innowacyjne kierunki rozwoju technologii drogowej. Technologie przez nas rozwijane i wspierane zostały wymienione przez GDDKiA, co nas cieszy, bo widzimy wspólny mianownik realizowanych działań a jednocześnie konieczność ciągłego doskonalenia posiadanych produktów.

Jakimi narzędziami jeszcze mogą Państwo dotrzeć do inwestorów, by ich przekonać do szerszego stosowania tych rozwiązań. Czy to GDDKiA sama się tym zainteresowała?

Każda osoba dysponuje wiedzą i doświadczeniem w odniesieniu do poszczególnych nowych produktów i rozwiązań. Natomiast rzadko bywa tak, że jest to wiedza od A do Z, często komunikacja przy wdrażaniu nowych technologii nie jest właściwa np. kluczowe informacje nie trafiają do właściwych osób. W konsekwencji, dochodzi do nieporozumień skutkującym niewłaściwym zastosowaniem lub utratą szans na wykorzystanie wartości dodanej innowacyjnego wyrobu.

Nam zależy, by to komunikować jak najszerzej do osób, które zajmują się zakupami materiałów, ale i innych w całym procesie – do kierownictwa wytwórni, do osób, które pracują bezpośrednio na budowie i oczywiście do inwestorów, którzy są siłą napędową do zastosowania nowych technologii. Więc sukcesem jest pełna komunikacja, żeby każdy dostrzegł te wartości dodane i żeby mógł stworzyć wewnętrzne zapotrzebowanie na taki produkt. To jest nasz cel.

Jak procentowo wygląda koszt materiałów tradycyjnych w porównaniu do tych innowacyjnych?

Jeśli chodzi o asfalty WMA, to należy traktować je jako odpowiednik asfaltów tradycyjnych, klasycznych drogowych, natomiast koszt jest związany tylko z pakietem dodatków, który musimy zastosować, żeby zapewnić odpowiedni zakres parametrów ponadnormatywnych i ten koszt jest na pewno poniżej 10% kosztu materiałów początkowych. Warto nadmienić, że najważniejszy nie jest koszt początkowy materiału, ponieważ on bardzo szybko potrafi się zwrócić jeśli wykonawca lub inwestor właściwie wykorzysta materiał, jeśli uczyni to według naszych rekomendacji dotyczących aplikacji i potrafi wykorzystać jego potencjał, te koszty bardzo szybko się zwrócą i będzie mógł wykazać, że mimo kupienia droższego produktu, w całym procesie te koszty są niższe niż przy użyciu standardowych wyrobów. Zapraszam do skorzystania ze specjalnego narzędzia jakim jest Kalkulator WMA dostępny na naszej tronie internetowej.


Czytaj też:

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS