Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła listę firm zainteresowanych budową drogi ekspresowej S19 na odcinku Lublin – Kraśnik. Do przetargu zgłosiło się 19 firm z Polski i Europy. Łączna długość trasy, która ma zostać zrealizowana w systemie „projektuj i buduj”, to ok. 42 km.
GDDKiA podała zestawienie firm, które chcą zaprojektować i wybudować S19 od końca zachodniej obwodnicy Lublina do końca obwodnicy Kraśnika. Teraz Generalna Dyrekcja sprawdzi wnioski złożone przez spółki wybierze te, które zaprosi do złożenia ofert.
Generalna Dyrekcja na początku sprawdzi wnioski złożone przez wyżej wymienione firmy. Następnie, podczas przetargu, będzie prać pod uwagę cenę (90%), czas realizacji (5%) oraz okres gwarancji (5%). Dodatkowymi atutami może być skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji.
Przetarg został podzielony na trzy części. Pierwsza, to droga od węzła Lublin Węglin do węzła Niedrzwica Duża. Jego długość to ok. 12 km, a wadium w jego przypadku wynosi 4 mln zł. Drugi fragment będzie prowadził od węzła Niedrzwica Duża do początku obwodnicy Kraśnika i będzie miała 20 km długości. Tu wadium opiewa na kwotę 6,5 mln zł. Ostatnia cześć inwestycji to obwodnica Kraśnika. Będzie ona miała 10 km długości, a w jej przypadku wadium to 4 mln zł.
Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze, a w nim:
- poznasz listę zainteresowanych firm,
- dowiesz się jakie zobowiązania będzie miał wykonawca,
- znajdziesz informację o kolejnych odcinkach drogi S19.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.