– Chcemy dać jasny sygnał, że Polska Wschodnia nie kończy się na Lublinie – mówi prezydent Białej Podlaskiej, Dariusz Stefaniuk. Bialska rada miasta wystosowała specjalne stanowisko popierające budowę wschodniej obwodnicy miasta i remont ul. Warszawskiej. Stanowisko zostanie dołączone do wniosku do marszałka województwa.
Biała Podlaska walczy o drogi, a konkretnie o budowę wschodniej obwodnicy miasta i przebudowę ul. Warszawskiej. Jednym ze sposobów na osiągnięcie sukcesu ma być wystosowanie specjalnego stanowiska miejskich radnych. Prezydent Białej Podlaskiej zaprosił do podpisania dokumentu podlaskich parlamentarzystów. Do złożenia podpisu udało się namówić wszystkich. – W naszym województwie są różne duże miasta, które też chcą się rozwijać – podkreśla włodarz Białej Podlaskiej. Miasto chce, by inwestycje znalazły się w Regionalnym Planie Transportowym województwa lubelskiego na lata 2014-2020.
Potrzeba obwodnicy
Pierwszy etap budowy wschodniej obwodnicy miasta zakłada skomunikowanie lotniska i planowej podstrefy ekonomicznej z Aleją Solidarności. Jej wstępny koszt to 26 mln zł. – Dzięki inwestycji znacząco wzrośnie atrakcyjność inwestycyjna oraz potencjał rozwojowy obszaru funkcjonalnego Białej Podlaskiej. Budowa wschodniej obwodnicy miasta zapewni lepszą komunikację z jednym z największych w Europie suchych portów zlokalizowanym w rejonie Małaszewicz, na bazie którego w przyszłości powstać ma Eurocentrum Logistyczne, które pozwoli połączyć przewozy kolejowe z drogowymi – czytamy w stanowisku przyjętym przez radę miasta i podpisanym przez podlaskich parlamentarzystów.
Wyświetl większą mapę
Potrzeba remontu
Przebudowa ul. Warszawskiej miałaby pochłonąć ok. 20 mln zł. – Droga znajduje się w złym stanie technicznym, a jezdnia wymaga kompletnej przebudowy. Dodatkowo realizacja inwestycji pozwoli usunąć zatory komunikacyjne, pojawiające się na skrzyżowaniach leżących w ciągu drogi. Dzięki temu usprawni powiązania komunikacyjne w obszarze funkcjonalnym miasta i tym samym przyczyni się do poprawy spójności komunikacyjnej w północnej części regionu. Znaczącej poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu, a dzięki wykonaniu odwodnienia inwestycja wpłynie dodatnio na środowisko – tak potrzebę remontu argumentują bialscy radni.
– W nowym budżecie unijnym środki na inwestycje drogowe są mocno uszczuplone, ale my zrobimy wszystko, aby te inwestycje zapisać w Regionalnym Programie Operacyjnym województwa lubelskiego – przekonuje Michał Romanowski, naczelnik wydziału polityki gospodarczej, rozwoju i promocji w bialskim ratuszu.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.