Na budowanym moście przez Wisłę w Kamieniu rozpoczęło się układanie nawierzchni asfaltowych. Z końcem tego miesiąca zaplanowano przeprowadzenie próbnego obciążenia obiektu i wystartowanie z procedurami związanymi z odbiorem inwestycji.
W ciągu ostatnich tygodni, po zabetonowaniu płyty pomostu prowadzono prace drogowe i wykończeniowe. Powstawały krawężniki, kapy chodnikowe, dylatacje. Konstrukcja mostu została zaizolowana. Trwa również montaż barier i balustrad.
– W maju planowane są ostatnie prace związane z układaniem nawierzchni na moście. Po tych robotach z końcem miesiąca przeprowadzone zostanie próbne obciążenie konstrukcji. Wjedzie na nią 30 ciężarówek wypełnionych ziemią. Sprawdzimy jak wówczas zachowuje się most. Prowadzony jest między innymi pomiar ugięć przęseł i przesuwów na łożyskach. A następnie dane są porównywane z założeniami projektowymi – wyjaśnia dyrektor d.s. realizacji kontraktu z firmy Gotowski, Paweł Pietraszak.
Większy widok mapy
Następnie inwestor będzie mógł rozpocząć procedury związane z odbiorem i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie obiektu. Pierwsze samochody będą mogły przejechać nową przeprawą w lipcu tego roku.
Most posiada konstrukcje stanową i składa się z 10 przęseł. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m, dwa pasy awaryjne o szerokości 2 m oraz ścieżka rowerowa i chodnik. Koszt budowy całego mostu to ponad 200 mln zł. Inwestorem jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie, a wykonawcą konsorcjum firm Energopol – Szczecin i Gotowski.