17 grudnia lubelski port świętował trzy lata swojego istnienia. Jak na tak młody port wynik za 2015 rok można uznać za udany. W całym ubiegłym roku z lubelskiego lotniska skorzystało 265 tys. pasażerów. To o prawie 42 proc. więcej, niż w 2014 roku.
W 2014 roku z lubelskiego lotniska skorzystało 187,5 tys. podróżnych. W 2015 roku było to o niecałe 42 proc. osób więcej. Niebagatelny wpływ na tegoroczny wzrost miało uruchomienie we wrześniu bazy operacyjnej Wizz Air i związana z tym rozbudowa siatki połączeń. Oprócz dotychczasowych rejsów węgierskiego przewoźnika do Londynu, Oslo i Sztokholmu, linia zdecydowała się też rozpocząć loty do Brukseli, Docaster-Sheffield i Glasgow.
Poza Wizz Airem z lubelskiego lotniska korzysta również Ryanair, który realizuje stąd loty do Dublina i Londynu, oraz Lufthansa – latająca do Frankfurtu. Władze portu zapowiadają, że w przyszłym roku ruszy rozbudowa terminala, którego przepustowość powoli się wyczerpuje. Tym bardziej, że w przyszłym roku wzrost ma być równie imponujący i sięgnąć około 430 tys. pasażerów.
Terminal ma być rozbudowywany od strony wschodniej. W planach jest budowa dodatkowego, połączonego przejściem budynku o powierzchni 1,5 tys. m. kw. Szacunkowy koszt inwestycji to około 5 mln zł. Pieniądze na inwestycję spółka planuje pozyskać z kredytu w Banku Gospodarstwa Krajowego.
W 2015 roku Port Lotniczy Lublin rozpoczął również obsługę ruchu towarowego. We wrześniu podpisano umowę o współpracy z włoską firmą Xpress Handling, która na terenie portu planuje postawić m.in. rampę załadunkową, budynek zaplecza z niezbędnym wyposażeniem, a w przyszłości – magazyn czasowego składania towarów.