Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Ekspresówki - Lubuskie

Lubuskie: Radni odpytują GDDKiA

| Leonard Dolecki źródło: RynekInfrastruktury.pl 09.02.2016

PARTNERZY DZIAŁU


 

Lubuskie: Radni odpytują GDDKiA
fot. lubuskie.pl

Więcej z regionu:

Lubuskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Obwodnice, ścieżki rowerowe i drogi ekspresowe – takie były tematy pytań zadawanych przez lubuskich radnych podczas poniedziałkowego spotkania z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Tematem rozmów były drogi wybudowane w ubiegłym roku oraz te, którymi GDDKiA ma się zająć w roku 2016.
Obwodnice

Jedno z pytań poruszyło temat obwodnicy Krosna Odrzańskiego. Rzeczniczka lubuskiego oddziału GDDKiA, Anna Jakubowska zapewniła, że inwestycja jest wpisana w Program Budowy Dróg 2014-2023. – Nie dostaliśmy jednak pieniędzy na tę inwestycję. W tym roku nie zostały zaplanowane środki na te prace. Nie oznacza to, że prace nie ruszą w przyszłym roku – mówiła.

Kolejną drogą obwodową, która była przedmiotem rozmów, była ta obiegająca Gorzów Wielkopolski z północnej strony. Jednak przedstawicielka GDDKiA odpowiedziała, że jej realizacja nie znajduje się w planach budowy dróg na najbliższe lata.

Ścieżki rowerowe

Dużym zainteresowaniem radnych cieszyła się również infrastruktura rowerowa budowana przez Generalną Dyrekcję. Jeden z radnych dopytywał o ścieżkę rowerową przy DK-22, która została wybudowana fragmentami i stwarza zagrożenie dla cyklistów. – Na tej drodze wybudowano ścieżkę rowerową w kilku odcinkach. Rowerzyści muszą zjeżdżać na bardzo niebezpieczną drogę. Planowana jest Masa Krytyczna z Gorzowa Wielkopolskiego do Zdroiska. Jesienią ubiegłego roku zaczęła się zbiórka podpisów. Na drodze tej miało miejsce bardzo dużo wypadków z udziałem rowerzystów. Nie wnioskujemy o inwestycje wielomilionową, ale o najpilniejsze potrzeby – mówił radny.

W odpowiedzi samorządowiec usłyszał jednak, że na ten cel brak pieniędzy. – To prawda, że droga rowerowa jest w odcinkach. Te fragmenty, które nie zostały wybudowane były w planie większej inwestycji. Nie otrzymaliśmy jednak finansowania na jej kontynuowanie – wyjaśniła Anna Jakubowska. – Czy jest to inwestycja duża, czy mała przede wszystkimi musimy mieć na to środki. Zadań pilnych jest naprawdę dużo. Od lat wnioskujemy i przedstawiamy argumenty. Te inwestycje nie zostały zapomniane, pamiętamy o nich i robimy, co w naszej mocy – dodała.

S3

Dodatkowo rzeczniczka GDDKiA przedstawiła dokładne informacje na temat podpisanej w piątek 5 lutego br. umowy dotyczącej budowy drogi ekspresowej S3 w województwie lubuskim. Jej przedmiotem jest trzeci odcinek tej drogi pomiędzy Sulechowem a Zieloną Górą, czyli dobudowę drugiej jezdni o długości 17 km od węzła Niedoradz do Nowej Soli. Drogę wybuduje konsorcjum firm, którego liderem jest Budimex, a wartość zadania to 188,5 mln zł. Środki finansowe na inwestycję pochodzić będą z budżetu państwa oraz dofinansowania UE w ramach Funduszu Spójności. Czas na realizację wynosi 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych. Inwestycja polega na budowie wschodniej jezdni drogi.

Jeśli chodzi o wszystkie kontrakty w ramach tej inwestycji związanej z S3 to na terenie województwa lubuskiego obecnie w budowie jest południowa obwodnica Gorzowa Wielkopolskiego (11,6 km), obwodnica Międzyrzecza (6,4 km) oraz trasa z Sulechowa do Nowej Soli, o łącznej długości ok. 34 km, podzielona na trzy odcinki.

Podsumowanie pokazało także ile inwestycji rozpoczętych w 2015 roku będzie kontynuowanych w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Poza wymienionymi fragmentami trasy ekspresowej S3, w budowie są jeszcze dwa odcinki tej drogi. Tym razem tej prowadzącej z Nowej Soli do Legnicy. Pierwszy fragment, o długości 16,4 km z czego 13,77 km na terenie województwa lubuskiego, ma prowadzić od węzła Nowa Sól do węzła Gaworzyce. Jego wartość to 355 mln zł, a realizacją zajmuje się firma Dragados. Drugi, to droga od węzła Gaworzyce do Węzła Kaźmierzów. Docelowo ma on liczyć 16,9 km, a buduje go firma Mirbud, która swoje usługi wycenila na 448 mln zł. Oba te odcinki mają być gotowe do czerwca 2016 roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5