Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Drogi | Zagranica - Madryt

Madryt zakaże wjazdu samochodów do całego centrum miasta

| Jakub Dybalski źródło: Transport-Publiczny.pl 08.10.2014

PARTNERZY DZIAŁU


 

Madryt zakaże wjazdu samochodów do całego centrum miasta
fot. Michal Osmenda lic CC BY SA 20

Więcej z regionu:

Madryt

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Od stycznia do centrum hiszpańskiej stolicy będzie można wjechać tylko, jeśli samochód będzie miał zagwarantowane miejsce na jednym z 13 działających tam parkingów. To rozszerzenie strefy bez samochodu ze 192 do 350 hektarów. Do maja powiększy się o kolejne dwie dzielnice.
Burmistrz Ana Botella zapowiedziała, że przeprowadzi zmiany jeszcze przed zaplanowanymi na maj wyborami municypalnymi. Botella nie weźmie w nich udziału. – Główny cel to zmniejszenie przepływu samochodów, które przejeżdżają przez centralne dzielnice – tłumaczy w rozmowie z El Pais. Władze miasta spodziewają się, że z dnia na dzień ruch samochodowy w zamkniętych dzielnicach spadnie o 1/3.

W 3,5–milionowym Madrycie jest zarejestrowanych ok. 1,7 mln pojazdów, z czego 80 proc. to samochody. W wielu miastach europejskich centralne dzielnice to często miejsca z parkami, urzędami i zabytkami. W Madrycie są jednak również dość gęsto zamieszkane. Co istotne, w ciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrósł średni wiek madryckich samochodów, na co wpływ miał głównie kryzys finansowy, który mocno dotknął Hiszpanię. 45 proc. jeżdżących tam aut ma ponad 10 lat.

Botella kontynuuje politykę swojego poprzednika Alberto Luza–Gallardona (dziś ministra sprawiedliwości), który rozpoczął przywracanie centrum miasta pieszym. Latem w Madrycie przyjęto plan rozpisany do 2020 r., który ma na celu stopniowe zmniejszanie udziału prywatnych samochodów w transporcie w całej miejskiej strefie, ograniczonej autostradą M–30. To obszar ok. 5 tys. hektarów. Ma to zostać osiągnięte przez „pozytywną dyskryminację” i promowanie publicznej komunikacji, rowerów i przestrzeni dla pieszych.

Cały artykuł do przeczytania na portalu "Transport-Publiczny.pl".

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5