Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Lotniska | Światowe - Polska

Małe porty lotnicze w Europie będą zamknięte?

| Rynek Infrastruktury źródło: ACI 20.06.2011

 

Małe porty lotnicze w Europie będą zamknięte?
fot. RI

Zobacz więcej na temat:

Porty lotnicze

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wzrost ruchu w portach lotniczych nie doprowadził do odpowiedniego wzrostu wpływów wynika z raportu ACI Europe. Wynika to między innymi ze wzrostu obciążeń finansowych nakładanych na linie lotnicze i pasażerów przez władze krajów europejskich.

Coraz trudniejsze staje się też uzyskiwanie przychodów z działalności poza-lotniczej. Rosną koszty kapitałowe, koszty pozyskania niezbędnych środków na inwestycje oraz koszty zapewnienia bezpieczeństwa w portach. Obszar ten generuje już największe koszty ze wszystkich obszarów funkcjonalnych lotnisk.
 

Prawie żadne z europejskich głównych lotnisk nie odzyskało swojego ratingu kredytowego sprzed kryzysu finansowego lat 2008-2009 a będą one musiały przeznaczyć na inwestycje, do roku 2015, 44 mld euro. 20 największych europejskich lotnisk osiągnęło w roku łączny zysk na poziomie 475 mln euro. Był on o 4 proc. niższy niż w roku 2009 i o ponad 50 proc. niższy niż w roku 2008.
 

Opłaty lotniskowe, płacone przez linie lotnicze stanowią tylko 19 proc. przychodów lotnisk europejskich. Jeżeli dodamy do tego opłaty pasażerskie to do pokrycia kosztów pozostaje kwota 5 mld euro. Lotniska w coraz większym stopniu muszą polegać na przychodach z działalności poza-lotniczej wykorzystując je do pokrywania kosztów inwestycji infrastrukturalnych.
 

Jak powiedział Olivier Jankovec szczególnie trudną sytuację rynkową mają mniejsze porty regionalne. 47 proc. z nich traciło w roku ubiegłym ruch. Było to między innymi związane z nowymi opłatami nakładanymi przez rządy na lotnictwo cywilne. W wielu krajach, władze państwowe, ograniczają też subwencje dotyczące ruchu lotniczego w mniejszych portach.
 

Realne staje się zamknięcie niektórych z nich.
 

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5