Partnerzy serwisu:
#Koronawirus w Polsce. Transport i infrastruktura - zobacz serwis specjalny!

 

Kolej | Biznes - Polska

Massel: Kolej potrzebuje sukcesów, a nie rozliczeń

| źródło: Rynek Kolejowy 02.06.2011

 

Massel: Kolej potrzebuje sukcesów, a nie rozliczeń
Fot. nacu

Zobacz więcej na temat:

Andrzej Massel

Więcej z regionu:

Polska

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

- Hasło 1,2 mld euro jest bardzo chwytliwe. To jest jakieś odzwierciedlenie, że w Polsce drogi są traktowane inaczej niż koleje. Natomiast trzeba sobie powiedzieć wprost: dotychczasowe wyniki sektora kolejowego w wykorzystywaniu pieniędzy z POIiŚ, tak jak to wyglądało do końca 2010 roku, nie napawają optymizmem i stąd była ta decyzja podjęta przez ministrów infrastruktury i rozwoju regionalnego – powiedział Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.

Dziś w Warszawie odbywa się konferencja „Przyszłość kolejowego transportu towarowego w Polsce – dynamiczny rozwój, stagnacja, czy nieuchronny koniec organizowanej przez Izbę Gospodarczą Transportu Lądowego. Obecny na niej wiceminister infrastruktury został zapytany o planowane przez polski rząd przesunięcie 1,2 mld euro z projektów kolejowych na drogowe w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kontekście planowanego zwiększenia udziału finansowego budżetu państwa w infrastrukturę kolejową.


- Hasło 1,2 mld euro jest bardzo chwytliwe. To jest jakieś odzwierciedlenie, że w Polsce drogi są traktowane inaczej  niż koleje. Natomiast trzeba sobie powiedzieć wprost: dotychczasowe wyniki sektora kolejowego w wykorzystywaniu  pieniędzy z POIiŚ, tak jak do końca 2010 roku to wyglądało, nie napawają optymizmem i stąd była ta decyzja podjęta przez ministrów infrastruktury i rozwoju regionalnego – powiedział Andrzej Massel.


- Od tamtego czasu trochę się jednak zmieniło. Wskutek konstruktywnych rozmów z Komisją Europejską widzimy, że możemy w bardziej elastyczny sposób wykorzystywać te środki. Oznacza to, że możemy uwzględniać również projekty odtworzeniowe linii kolejowych. A to zasadniczo zmienia nasz punkt widzenia na ten temat – kontynuował wiceminister.


-  Nie przesądzajmy niczego. Jesteśmy otwarci na rozmowę. Naszym celem jest wydatkowanie wszystkich środków, jakie Polska ma dyspozycji i chcemy to zrobić efektywnie. Jeżeli będziemy w stanie wydać na kolej więcej niż jest po tym przesunięciu, to będzie nasz sukces. Musimy wygenerować teraz projekty realizacyjne to jest nasze pilne zadanie. I musimy pokazać, że jesteśmy w stanie je wdrożyć. My to zrobimy – zapewnił.


Dodał, że wówczas stan infrastruktury kolejowej znacząco się poprawi, a co równie istotne, uruchomi się mechanizm stwarzający zachętę do inwestowania w kolej jeszcze większych środków, bo zostaną pokazane korzyści i odwrócone negatywne trendy.


Podkreślił także, że pozytywne skutki działań rządu muszą być pokazane bardzo szybko. - Bardzo ważne jest to, że musimy te efekty pokazywać dość szybko, dlatego, że społeczeństwo ma już mało cierpliwości. Stąd też ten nasz nacisk na uzyskanie szybkich działań – zapewnił.


Nie wszystkich jednak usatysfakcjonowała odpowiedź wiceministra. Rafał Milczarski, prezes Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych i dyrektor zarządzający Freightliner PL zapytał Andrzeja Massela, kto lub co jest odpowiedzialne za niezadowalający stan wykorzystania środków z POIiŚ na infrastrukturę kolejową oraz o to, co rząd zamierza zrobić, aby wydatkowanie tych środków znacząco usprawnić.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz też

 

ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Transport Publiczny ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5