Spółka Metrostav osiągnęła w 2014 roku wzrost zysku netto o 50,3%. Oznacza to, że w ubiegłym roku wynosił on 80,8 mln zł. Do tak dobrego wyniku przyczyniły się również projekty realizowane w Polsce. Tu, w 2014 roku, Metrostav odpowiadał za kilka dużych projektów, a to nie koniec jego działalności w naszym kraju.
W ubiegłym roku spółka zrealizowała 119 kompleksowych projektów na terenie Europy, a ponadto wygrała 96 kontraktów w konsorcjach. Zyski z krajów innych niż rodzime Czechy, gdzie firma jest liderem rynku budowlanym, wynoszą 30% całkowitego obrotu grupy Metrostav. Oddział w Polsce działa od 2009 roku.
Udany 2014 rok
Ubiegły rok był dla Metrostav bardzo udany. – Dzięki licznym inwestycjom prowadzonym na terenie Europy Środkowej, Północnej i Wschodniej odnotowaliśmy znaczący wzrost przychodów. Znakomite wyniki finansowe odzwierciedlają umacniającą się pozycję spółki na arenie międzynarodowej mówi Radim Čáp, przedstawiciel Metrostav Polska. – Jednocześnie trzeci rok z rzędu Metrostav utrzymał tytuł lidera czeskiego rynku budowlanego. Jest to niewątpliwie efekt wieloletniego doświadczenia, ale także doskonałej współpracy między podmiotami należącymi do grupy Metrostav – dodaje
– W 2014 roku kontynuowaliśmy prace budowlane w Polsce, Finlandii, Norwegii, Islandii, Szwecji, Austrii, Niemczech i Czechach. Dostrzegamy duży potencjał w polskim rynku budowlanym, który jest aktualnie w fazie dynamicznego rozwoju ze względu na projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Dlatego z całą pewnością Metrostav w najbliższych latach weźmie udział w kolejnych przetargach w Polsce – mówi Radim Čáp.
Przyszłość Metrostavu w Polsce
Spółka bardzo ceni sobie projekty realizowane w naszym kraju. – Nasza oferta została wybrana jako najkorzystniejsza przez gdański oddział GDDKiA, w przetargu na drogę ekspresową S7 Gdańsk – Elbląg. Oczekujmy, że będziemy wezwani do podpisania umowy w ciągu miesiąca. Drugim kontraktem, jaki mamy nadzieję pozyskać, jest przebudowa ulicy Żołnierskiej w Warszawie. Złożyliśmy najtańszą ofertę. Teraz czekamy na decyzję zamawiającego – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Radim Čáp.
Duże projekty z jakie spółka była odpowiedzialna w Polsce w poprzednich latach to m. in. przebudowa drogi S8 wraz z mostem Grota-Roweckiego w Warszawie, modernizacja zbiornika wodnego Nysa oraz budowa nowej przeprawy mostowej na Przemszy, na trasie Kraków – Chełmek. Szczególnie dobrze wykonane zadanie zostało w przypadku inwestycji w stolicy. Tam most udało ukończyć się przed czasem mimo niedługiego czasu realizacji.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.